Genel Bilgi
Kod | SD0511 |
Ad | Yüzme |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MUHAMMET AKGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MUHAMMET AKGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MUHAMMET AKGÜL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Sportif etkinliklerden biri olarak temel yüzme becerilerinin sergilenmesi, ve bu becerileri başkalarına doğru metotlarla aktararak yüzme öğretilebilmesi, yüzmenin günlük yaşamda ve sportif alandaki kullanım ve öneminin oluşturulması
Dersin İçeriği
Bu ders, beden eğitimi öğretmeninin ihtiyaç duyacağı suda hareket becerisi, yüzmedeki öğretme metotlarının öncülüğünde 4 teknik, çıkış ve dönüşlerle yarışmaların kuralları ve tesislerinin özelliklerini, yüzmenin günlük yaşamdaki kullanım alanları ile profesyonel alandaki sportif önemini kapsamaktadır
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Yüzme(Ana Maria Günsel)
Notlar
İlgili kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ülkemizdeki spor örgütlerini tanımlar ve sorunlarını ve politikalarının açıklar |
ÖÇ02 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
ÖÇ03 | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir |
ÖÇ04 | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
ÖÇ05 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. Spor organizasyonları düzenler ve yürütür. Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yüzmenin tarihçesi, havuzlar ve malzemeleri, tesis kullanım kuralları ve önemi | Literatür tarama | |
2 | Neden yüzme bilmeliyiz, yararları. Suya uyum ve beceri alıştırmaları ve öğretim basamakları | Literatür tarama | |
3 | Krawl tekniğine giriş. Özellikleri | Literatür tarama | |
4 | Krawl tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon | Literatür tarama | |
5 | Krawl tekniğinde kol, ayak ve nefes uyumu. Koordinasyonun incelikleri | Literatür tarama | |
6 | Yüzmede çıkış (start) | Literatür tarama | |
7 | Sırtüstü tekniğine giriş. Özellikleri | Literatür tarama | |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | |
9 | Sırtüstü tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon | Literatür tarama | |
10 | Sırtüstü tekniğinde kol çekişi, ayak vuruşu ve nefes . Uluslar arası yüzme yarış kuralları. | Literatür tarama | |
11 | Kurbağalama tekniğine giriş. Özellikleri | Literatür tarama | |
12 | Kurbağalama tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon | Literatür tarama | |
13 | Kurbağalama tekniğinde kol, ayak ve nefes uyumu. Koordinasyonun incelikleri | Literatür tarama | |
14 | Kelebek yüzme, Yüzme stillerinin dönüş ve çıkış özelliklerine bakış. | Literatür tarama | |
15 | Final | Final | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |