Genel Bilgi
Kod | SD0573 |
Ad | Yeni başlayanlar için algoritma (tasarım ve düşünme) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. YOLDAŞ ERDOĞAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Algoritma mantığını ve basit olarak bilgisayar programlama mantığını şekillerle tasarlayıp öğrenmek.
Dersin İçeriği
Bu ders; bir problemin analiz edilmesi ve bir bilgisayarı kullanarak temel ve basit şekillerle çözüme yönelik algoritma tasarımının yapılmasını hedeflemektedir. Herhangi bir programlama dili kullanmadan algoritmanın şekillerle tasarlanması amaçlanmaktadır. Aynı zamanda bilgisayar bilimi tarihi, yazılım ve donanım terimleri ile bunlar arasındaki ilişkiyi öğretmektedir. Dersin asıl amacı çözülecek problemi anlama, çözüm adımlarını oluşturma, bilgisayar programı yazmaya temel oluşturma ve bu programı oluşturan yapılara hazırlıktır.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Derste anlatılan slaytlar.
Notlar
Derste verilecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler mühendislik problemlerini çözmek amacıyla algoritma tasarımı ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Öğrenciler kendilerinin tasarladığı algoritmalarının analizini anlatır. |
ÖÇ03 | Öğrenciler bir problem için farklı algoritmalar oluşturmayı, test etmeyi ve algoritmaları karşılaştırmasını açıklar ve anlatır. |
ÖÇ04 | Öğrenciler Flowgorithm programı ile bilgisayar programlamasının temel kavramlarını uygular. |
ÖÇ05 | Öğrenciler akış şemalarını ve algoritma tasarım tekniklerini anlatır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Programlama dilleri, matematiksel işlemler, karşılaştırma işlemleri, mantıksal işlemler | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Algoritma, algoritmalarda kullanılan terimler ve operatörler | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Akış diyagramında kullanılan şekiller | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Programlama dillerinde kullanılan veri tipleri ve programlama dillerinin genel yapıları | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Problemi anlamak, analiz etmek ve algoritmasını oluşturmak | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Algoritma ve döngü kavramı | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sayaç ve atama işlemlerini anlamak | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Anlatılan konuların tekrar edilmesi ve uygulamaların yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Örnekler ve algoritmik çözümleri 1 | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Nasıl iyi bir programcı olunur | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Algoritma ve karşılaştırma işlemleri | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Dizi kavramı ve uygulamaları | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Örnekler ve algoritmik çözümleri 2 | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Arama, sıralama ve bulma algoritmaları hakkında | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel uygulamalar 2 | Okuma-Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların tekrar edilmesi ve uygulamaların yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |