SD0573 Yeni başlayanlar için algoritma (tasarım ve düşünme)

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0573
Ad Yeni başlayanlar için algoritma (tasarım ve düşünme)
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Üniversite Dersi
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. YOLDAŞ ERDOĞAN


Dersin Amacı

Algoritma mantığını ve basit olarak bilgisayar programlama mantığını şekillerle tasarlayıp öğrenmek.

Dersin İçeriği

Bu ders; bir problemin analiz edilmesi ve bir bilgisayarı kullanarak temel ve basit şekillerle çözüme yönelik algoritma tasarımının yapılmasını hedeflemektedir. Herhangi bir programlama dili kullanmadan algoritmanın şekillerle tasarlanması amaçlanmaktadır. Aynı zamanda bilgisayar bilimi tarihi, yazılım ve donanım terimleri ile bunlar arasındaki ilişkiyi öğretmektedir. Dersin asıl amacı çözülecek problemi anlama, çözüm adımlarını oluşturma, bilgisayar programı yazmaya temel oluşturma ve bu programı oluşturan yapılara hazırlıktır.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Derste anlatılan slaytlar.

Notlar

Derste verilecektir.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler mühendislik problemlerini çözmek amacıyla algoritma tasarımı ile ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Öğrenciler kendilerinin tasarladığı algoritmalarının analizini anlatır.
ÖÇ03 Öğrenciler bir problem için farklı algoritmalar oluşturmayı, test etmeyi ve algoritmaları karşılaştırmasını açıklar ve anlatır.
ÖÇ04 Öğrenciler Flowgorithm programı ile bilgisayar programlamasının temel kavramlarını uygular.
ÖÇ05 Öğrenciler akış şemalarını ve algoritma tasarım tekniklerini anlatır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Programlama dilleri, matematiksel işlemler, karşılaştırma işlemleri, mantıksal işlemler Okuma-Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Algoritma, algoritmalarda kullanılan terimler ve operatörler Okuma-Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Akış diyagramında kullanılan şekiller Okuma-Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Programlama dillerinde kullanılan veri tipleri ve programlama dillerinin genel yapıları Okuma-Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Problemi anlamak, analiz etmek ve algoritmasını oluşturmak Okuma-Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Algoritma ve döngü kavramı Okuma-Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sayaç ve atama işlemlerini anlamak Okuma-Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Anlatılan konuların tekrar edilmesi ve uygulamaların yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Örnekler ve algoritmik çözümleri 1 Okuma-Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Nasıl iyi bir programcı olunur Okuma-Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Algoritma ve karşılaştırma işlemleri Okuma-Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Dizi kavramı ve uygulamaları Okuma-Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Örnekler ve algoritmik çözümleri 2 Okuma-Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Arama, sıralama ve bulma algoritmaları hakkında Okuma-Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel uygulamalar 2 Okuma-Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların tekrar edilmesi ve uygulamaların yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 12 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 76
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,04
AKTS 3 AKTS