Genel Bilgi
Kod | TİB803 |
Ad | Hadis İlimleri I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Serkan ÇELİKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Hadis usulü ilminin bilgi kolları hakkında bilgi vererek hadislerin tespiti ve doğru anlaşılması hususunda yeti kazandırmak
Dersin İçeriği
Hadis usulü ilminin alt bilgi kolları
Dersin Ön Koşulu
Önkoşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Subhi Salih, Hadis İlimleri ve Usulü, Talat Koçyiğit, Hadis usulü. Ahmet Yücel, Hadis usulü
Notlar
Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hadisleri anlama ve yorumlamada nesih kavramının önemini anlar. |
ÖÇ02 | Hadisleri sıhhat düzeyi bakımından tasnif eder. |
ÖÇ03 | Hadisin isnadı kadar muhtevanın da önemli olduğunu anlar. |
ÖÇ04 | Hadisleri doğru anlamada bağlamın önemini kavrar |
ÖÇ05 | Eğitim öğretim süreçlerinde doğru dinî bilgiyi esas alır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapmak | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hadis ve ilim kavramları hakkında genel değerlendirme | Usul kitapları ve sözlükler yardımıyla ilgili kavramlar hakkında inceleme yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Erken dönemlerden itibaren hadis ilimlerinin tarihsel oluşum süreci | Hadis tarihi alanında yazılan eserlerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Hadislerin sıhhatini ve anlamını tespit bağlamında Hadis İlimlerinin önem ve öncelik sıralaması | Hadis tarihi alanında yazılan eserlerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Rical ilmi ve alt bilgi kolu olan cerh ve ta'dil ilmi | Cerh ve ta'dil ilmine dair yazılan eserlerin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Muhtelifu'l-hadis ilmi ve yöntemleri | Konuyla ilgili literatürün taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Müşkilü'l-hadis ilmi ve yöntemleri | Konuyla ilgili literatürün taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Garibu'l-hadis ilmi | Konuyla ilgili literatürün taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
9 | Esbabu vurudi'l-hadis ilmi | Konuyla ilgili literatürün taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Hadis şerhi ilmi | Konuyla ilgili literatürün taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Fıkhu'l-hadis ilmi | Konuyla ilgili literatürün taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Nasih ve mensuh ilmi | Konuyla ilgili literatürün taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İlelü'l-hadis ilmi | Konuyla ilgili literatürün taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Hadis tarihi ilmi | Konuyla ilgili literatürün taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Hadis ilimlerinin güncel hadis araştırmalarında uygulanma yöntemleri | Konuyla ilgili literatürün taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |