Genel Bilgi
Kod | FDB741 |
Ad | Karşılaştırmalı Dinler Tarihi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KADİR ALBAYRAK |
Dersin Amacı / Hedefi
Farklı zaman ve mekanlarda görülmüş olan dinlerin öz birliğini kavramak.
Dersin İçeriği
Özellikle yaşayan dünya dinleri olmak üzere, tarih sahnesinde görülmüş olan dinler arasındaki benzerlik ve farklılıkları ortaya çıkarmak.
Dersin Ön Koşulu
Önceden genel bir dinler tarihi bilgisine sahip olmak.
Kaynaklar
Abdurrahman Küçük, Günay Tümer, Dinler Tarihi, Yaşayan Dünya Dinleri, DİB Yayınları, Diyanet İslam Ansiklopedisi.
Notlar
Konuyla ilgili makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dinler hakkında bilgi edinir, farklılık ve benzerlikleri kavrar. |
ÖÇ02 | Karşılaştırmalar yapar ve yorumlar geliştirir. |
ÖÇ03 | Dinlerdeki ortak noktalara yoğunlaşarak hoşgörüsünü geliştirir. |
ÖÇ04 | Tarihi gelişim içerisinde dinlerin geçirdiği aşamaları anlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dinler Tarihi'ne Giriş. | Metin okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Karşılaştırmalı yöntem nedir? | Yöntem üzerine okumalar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Karşılaştırmalı yöntemin önemi ve ortaya çıkışı. | Metodun özellikleri nelerdir? | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Ortadoğu dinleri üzerine karşılaştırmalı okumalar | Ortadoğu dinleri hangileridir? | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Hint dinleri üzerine karşılaştırma | Hint dinleri hangileridir ve özellikleri nelerdir? | Öğretim Yöntemleri: Benzetim |
6 | Çin ve Japon dinleri üzerine karşılaştırma | Çin ve Japon dinleri hangileridir: | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Avrupa ve Amerika dinleri üzerine karşılaştırma | Metin okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Dinlerin tanrı anlayışlarıyla ilgili karşılaştıama | Tanrı ve tanrılar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Dinlerin ayin ve ibadetleri üzerine karşılaştırma | Ayin ve ibadet nedir? | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Dinlerin eskatolojik inanışları | Eskatoloji nedir? | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Benzetim |
12 | Geleneksel ve modern dini akımlar üzerine karşılaştırma | Metin okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Karşılaştırmalı yöntemin faydaları ve sorunları | Dinler ve günümüz dünyası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Karşılaştırmalı yöntem ve diğer ilahiyat bilimleri | Metin okumaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sonuç ve değerlendirme | Karşılaştırmalı yöntemi tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |