Genel Bilgi
Kod | SD0577 |
Ad | Sürdürülebilir Tarım |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA SAYĞI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, insan varlığının devamı için karşılanması gereken insan ihtiyaçlarının üretiminde, doğada gerçekleştirilen ekonomik faaliyetlerin insan, doğa ve diğer canlı varlıklara zarar vermeyen ve onları onaran, koruyan ve geliştiren üretim ilke, kural ve uygulamalarının önemini anlatmak.
Dersin İçeriği
İnsan, doğa ve diğer canlı varlıklar arasındaki ilişki ve sürdürülebilirlilik, Ortak geleceğimiz: Brundtland Raporu, Sürdürülebilir ekonomik faaliyetler, Sürdürülebilirlilik ve tarımsal faaliyetler, Sürdürülebilir tarım, doğa, sosyal adalet, Biyoçeşitlilik, Hayvan refahı, Tarımda Verimlilik/Kapasite, tarımsal üretimde çevre maliyetleri ve atık yönetimi
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
1. Christine Jakobsson, Sustainable Agriculture, The Baltic University Programme, Uppsala University, 2012. http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:603516/FULLTEXT01.pdfJun 2. Fritz J. Häni, László Pintér and Hans R. Herren. Sustainable Agriculture. International Institute for Sustainable Development and Swiss College of Agriculture, 2007. https://www.iisd.org/system/files/publications/infasa_common_principles.pdf 3. Ders notları
Notlar
Dijitaj materyaller
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sürdürülebilir kavramını açıklar. |
ÖÇ02 | Sürdürülebilir ekonomi, sosyal yapı ve çevre ilişkisini açıklar. |
ÖÇ03 | Neden insan, doğa ve diğer canlı varlıklar bir denge içinde olması gerektiğini açıklar. |
ÖÇ04 | İhtiyaçlarını karşılamada kullandığı doğayı korumada sorumluluk alır. |
ÖÇ05 | Ekonomik faaliyetler sürecinde ortaya çıkan atıkları doğaya zarar vermeyecek şekilde değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, ceğişim yönetimi | Dijitaj materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
2 | Sürdürülebilir kavramı, Brullant Raporu Sürdürülebilir tarım nedir? | Dijitaj materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Sürdürülebilir tarımda risk ve ödül, ekonomi ilişkisi | Dijitaj materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sürdürülebilir tarım çevre ilişkisi ve iklim değişikliği | Dijitaj materyaller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Sürdürülebilir tarım sosyal yapı ilişkisi | Dijitaj materyaller. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sürdürülebilir tarım üretim ilişkisi | Dijitaj materyaller. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sürdürülebilir tarım toprak yönetimi | Dijitaj materyaller. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders kaynak kitabı, ders notları, dijitaj materyaller. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Sürdürülebilir tarım su yönetimi | Dijitaj materyaller. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
10 | Sürdürülebilir tarım atık ilişkisi, yönetimi | Dijitaj materyaller. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
11 | Sürdürülebilir tarım haşere ve hastalık kontrolü | Dijitaj materyaller. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
12 | Sürdürülebilir tarım bitki yönetimi | Dijitaj materyaller. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Sürdürülebilir tarım hayvan refahı | Dijitaj materyaller. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sürdürülebilir tarım üretim yöntemleri | Dijitaj materyaller. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Sürdürülebilir Tarım ve İklim Değişikliğinin Etkileriyle Mücadele | Digital materials. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynak kitabı, ders notları, dijitaj materyaller. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynak kitabı, ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,92 | ||
AKTS | 3 AKTS |