Genel Bilgi
Kod | TİB779 |
Ad | Din Dili Arapça I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSA ALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Vahyin niçin Arapça indiği kavratmak
Dersin İçeriği
Kuran dili olarak Arapçayı tarihi süreci içerisinde öğrenmek
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Kuran-ı Kerim, İrab'l-Kuran, Arap Lehçeleri
Notlar
Luğavi Tefsirler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Vahiy dili kavramını anlar. |
ÖÇ02 | İlahi hitabın insanın anlayacağı dille indiğini kavrar. |
ÖÇ03 | Halk dii Kuran dili farkını kavrar. |
ÖÇ04 | Kuranda belagat sanatlarının varlığını öğrenir. |
ÖÇ05 | Kurayş lehçesi ve diğer Arap lehçelerini öğrenir. |
ÖÇ06 | Sözlü ve yazılı din geleneğini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Cahiliye Araplarının Dili | Ana Hatlarıyla İslam Öncesi Arap Tarihi ve Kültürü - Adem Apak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kuran'ın Dilsel Özellikleri I | Din Dili, Turan KOÇ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kuran'ın Dilsel Özellikleri II | Din Dİli, Turan Koç | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Arap Lehçeleri | Arap lehçeleri, A. Timur Paşa | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Kureyş Lehçesi | Luğatu Kurayş, Muhtar el-Ğays | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kuran'ın İlk Muhatapları | Kuran'ın Muhatapları, Ömer Çelik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Resmi Dil ve Konuşma Dili | Farklı İki Açıdan Arapça Fusha ve Avamca, Musa Alp | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Muallakaların Dili | Muallekat, TDİA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İletişim Aracı Olarak Dil | İnsan İletişim ve Dilhttp://www.edebiyatögretmeni.net | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İletişim Aracı Olarak Din Dili | Din Dili, Turan Koç | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Vahyin Arapça İndiriliş Sebepleri | İlgili Kuran ayetleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Kuran Mesajı | Kuran Mesajı, Muhammed Esed | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Sami Nakil Kültürü | Samiler, TDVA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Arap Yazısı Üzerine Kuran Etkisi | Arap Harflerinin Kökeni Ve Bu Kökene Dair Kur’ân’dan Bazı Örnekler, Ferruh Kahraman | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Final Sınavı | konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Final Sınavı | Konu Tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |