Genel Bilgi
Kod | SD0584 |
Ad | Mühendislikte Teknik ve Sosyal Yetkinlikler |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MUTLU KURBAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. MUTLU KURBAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. MUTLU KURBAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
İş yaşamında gerekli olacak sosyal ve teknik becerilere sahip olmak
Dersin İçeriği
İletişim yöntemleri ve becerileri, sosyal yetkinlik, teknik yetkinlik
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Etkili İletişim, MEGEP Notları, Ankara, 2015. Meslek Ahlakı ve Ahilik, MEGEP Notları, Ankara, 2016. Proje Hazırlama, MEGEP Notları, Ankara, 2014.
Notlar
derste verilen notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişim yöntemlerini anlatır. |
ÖÇ02 | Sosyal yetkinlikleri tanımlayarak elde etme yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Teknik yetkinlikleri tanımlayarak elde etme yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Poster hazırlama yöntemlerini uygular. |
ÖÇ05 | Sunum yapma tekniklerini uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişim | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Kendini geliştirme | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
3 | İnsan ilişkilerini düzenleyen kurallar | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
4 | İş hayatında ilişkiler | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Sanatsal etkinlikleri takip etme | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Meslek ahlakı | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Öğrenmeyi öğrenmek | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Problem çözme | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Örnek Olay |
10 | Bilgi/veri toplama | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
11 | Bilgileri/verileri kullanma | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | İnovatif(yenilikçi) düşünme | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Poster hazırlama | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
14 | Sunum hazırlama | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
15 | Sunum yapma teknikleri | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 68 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,72 | ||
AKTS | 3 AKTS |