Genel Bilgi
Kod | STA759 |
Ad | Seramik Teknoloji Tasarımı I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Sır ve Boya dersi, öğrencinin lisans döneminde almış olduğu bilgi ve becerilerini kullanarak, her yıl belirlenen bir konu ile ilgili kapsamlı araştırmalar yapabilmesini ve bu araştırmalar doğrultusunda uyguladığı deneysel çalışmaları sunabilmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Seramik sır ve boyalarında kullanılan bütün kimyasal maddelerin özellikleri, yapıları, kullanımını kavrayabilme, kimyasal madde ve seramik bünye ilişkisini anlayabilme, fırınlama süreçlerinde kimyasal bileşiklerin davranışları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Prof.Dr. Ateş Arcasoy Seramik Teknolojisi Literatür Yayıncılık
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seramik hammaddeleri ve özelliklerini kavrayabilir |
ÖÇ02 | Seramik Bünye fırın ilişkisini kavrayabilir |
ÖÇ03 | Seramik bünyeleri tanır ve hatalarını tespit edebilir |
ÖÇ04 | Seramik hammaddelerden seramik çamur hazırlayabilir |
ÖÇ05 | Seramik hammaddelerden seramik ürün yapabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seramik hammadelere giriş | Hammadde konularını okuyarak gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Seramik hammaddeleri; Özlü hammaddeler | Özlü ve özsüz hammaddeleri araştırarak gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Özsüz hammaddeler, Kuvars, Feldspat | Özlü ve özsüz hammaddeleri araştırarak gelir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Seramik hammaddeler ve seramik çamuru | Seramik çamurların özelliklerini araştırır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Seramik çamurların hazırlanması, kurutulması ve fırınlanması süreçleri | Uygulamaya hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Seramik çamurların, teknolojik olarak kurutulması ve fırınlanması süreçleri | Uygulamaya hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
7 | Pişmiş seramik ürünlerin yorumlanması | Pişmiş ürün özelliklerine hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Tüm seramik hammadde ve süreçlere hakim olarak sınava gelir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hammaddelerden çamur hazırlama, Ön işlem | Uygulamaya hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
10 | Hammaddelerden çamur hazırlama | Uygulamaya hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
11 | Hazırlanan çamurdan şekillendirme kurutma ve pişirme | Uygulamaya hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
12 | Örnek Uygulama çalışmasının belirlenmesi ve ön hazırlık | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
13 | Örnek Uygulama çalışması | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
14 | Uygulama çalışmalarını sunum ön hazırlık | Sunuma hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
15 | Uygulama çalışmalarını Sunum | Sunuma hazırlıklı gelir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama yapabilecek konumda hazırlıklı gelir | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Uygulama yapabilecek konumda hazırlıklı gelir | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |