Genel Bilgi
Kod | SD0586 |
Ad | Etnobotanik |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SERPİL DEMİRCİ KAYIRAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Etnobotaniğin önemini kavrar. İnsan bitki ilişkilerini açıklar, tartışır.
Dersin İçeriği
Bitki insan ilişkisi, halk arasında tıbbi, ekonomik ve diğer bazı amaçlarla kullanılan bitkiler
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
The Ethnobotany
Notlar
The Ethnobotany
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnsan-bitki arasındaki ilişkisi içinde tıbbi kullanımı olan bitkileri anlatır. |
ÖÇ02 | Etnobotanik biliminin tarihçesini açıklar. |
ÖÇ03 | Ülkemizdeki tıbbi ve aromatik bitkileri açıklar. |
ÖÇ04 | Uyarıcı bitkileri anlatır. |
ÖÇ05 | Ülkemizde yapılan etnobotanik çalışmaları açıklar. |
ÖÇ06 | Etnobotanikte fitoterapi, aromaterapi ve homeopati kavramlarını açıklar. |
ÖÇ07 | Etnobotaniğin Eczacılık açısından önemini kavrar. |
ÖÇ08 | Farklı kullanımı olan bitkileri açıklar. |
ÖÇ09 | Etnobotanik çalışmaların fitokimyasal çalışmalar açısından önemini kavrar. |
ÖÇ10 | Dioscoridesin Materia Medicasında kullanımı olan Akdeniz bitkilerini anlatır. |
ÖÇ11 | Dünyada yapılan etnobotanik çalışmaları anlatır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Etnobotaniğin tanımı, tarihsel gelişimi, Etnobotanik bilimi. | Ders sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Geçmişte ve günümüzde insan-bitki ilişkileri. | Ders sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Etnobotanikte tıbbi kullanımı olan bitkiler. | Ders sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | İlk evcilleştirilen bitkiler | Ders sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | ekonomik bitkiler. | Ders sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | uyarıcı bitkiler. | Ders sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | zehirli bitkiler. | Ders sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
9 | Etnobotanikte farklı kullanımı olan bitkiler | Ders sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Türkiyede yapılan etnobotanik çalışmalar. | Ders sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Akdeniz bölgesindeki etnobotanik çalışmalara bakış. | Ders sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Dioscoridesin Materi Medicasında kullanımı olan Akdeniz bitkileri. | Ders sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Etnobotaniğin Eczacılık açısından önemi | Ders sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Günümüzde yapılan etnobotanik çalışma yöntemleri. | Ders sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Etnobotanik çalışmaların fitokimyasal çalışmalar açısından önemi- | Ders sunumu hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |