Genel Bilgi
Kod | SD0587 |
Ad | Çevre ve Jeoloji |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Yaşadığımız yerkürede; jeolojinin planlama, yer seçimi, doğa kaynaklı risklerin azaltılmasında, doğal kaynakların yönetiminde, çevre ve halk sağlığı ile güvenliği konularında, çevre yönetimi ve sürdürülebilir bir yaşamın gerçekleşmesinde Jeolojinin önemi
Dersin İçeriği
Çevre Jeolojisinde planlama, yer seçimi ve karar verme sürecinde, doğa kaynaklı risklerin azaltılmasında, doğal kaynakların yönetiminde, çevre ve halk sağlığı ile güvenliği konularında, çevre yönetimi ve sürdürülebilir bir yaşamın gerçekleşmesinde önemli bir yere sahiptir
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Environmental Geology Edward A. Keller
Notlar
ENVIRONMENTAL GEOCHEMISTRY BENEDETTO DE VIVO HARVEY E. BELKIN
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Jeoloji ve çevre ilişkisini anlatır. |
ÖÇ02 | Doğal ve jeolojik afetleri tanır. |
ÖÇ03 | Volkanik aktivitenin çevresel etkilerini tanımlar. |
ÖÇ04 | Deprem ve çevresel etkileri açıklar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş,Tarihçe,Jeoloji nedir | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Dünyanın oluşumu süreci | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Jeolojik döngüler ve çevreyle ilişkileri | Konu ile ilgili kaynakların okunmas | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Gösteri |
4 | Kayaç , mineral nedir | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Afet nedir | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Toprak ve Çevre | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Su ve çevresel etkileri | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders notları ve kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Volkanik aktivitenin çevresel etkileri | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Heyalanlar nedir ve etkileri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Depremler ve çevresel etkileri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Kirlilik | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Jeoloji ve çevre sağlığı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Deniz kıyı olayları | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Örnekler | Video gösterimi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |