Genel Bilgi
Kod | SD0517 |
Ad | Girişimcilik ve İnovasyon |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Belirsiz |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET TURAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET TURAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET TURAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Başkaları için çalışmanın yanı sıra kendini işini kurabilecek özelliklere, bilgi ve yetkinlikler sahip olması hedeflenmektedir. Ayrıca öğrencilerin kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarmaları ve bunları geliştirebilmeleri için gerekli donanımı kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Girişim, Girişimcilik, İş fikri, İş planı, İş fırsatları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures (What's New in Management) by Bruce Barringer (Author), R Ireland (Author) kitabının ilgili bölümleri tercüme edilmiş ve ders notu olarak öğrencilere sunulmuştur
Notlar
Girişimcilikte Güncel konular ve uygulamalar Mehmet marangoz
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar |
ÖÇ02 | İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
ÖÇ03 | Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
ÖÇ04 | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
ÖÇ05 | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
ÖÇ06 | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
ÖÇ07 | İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
ÖÇ08 | Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
ÖÇ09 | Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
ÖÇ10 | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
ÖÇ11 | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
ÖÇ12 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
ÖÇ13 | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
ÖÇ14 | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
ÖÇ15 | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Girişimciliğin tanımı | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İş fırsatlarının tanımlanması ve inovasyon örnekleri | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | inovasyon neden önemlidir | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Pazara yönelik ürün ve hizmetlerin tasarlanması | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Ürün ve hizmetlerin korunması | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ürün ve hizmetlerin korunması 2 | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ürün ve hizmetlerin dağıtımı | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Başlangıç takımının oluşumu ve inovasyon belirleyen kaynaklar | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yeni girişim için finansal ihtiyaçların belirlenmesi ve inovasyon geliştirme yöntemleri | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İş planının hazırlanması ve inovasyon yaratılık ilişkisi | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İşin başlangıcı için para kaynaklarının elde edilmesi | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İşin büyümesinin planlanması ve örgütlenmesi | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Müşteriye ulaşılması | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Öğrenci sunumları | İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |