Genel Bilgi
Kod | SD0588 |
Ad | Çocuk ve oyun |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Dilara KEKLİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Dilara KEKLİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. Dilara KEKLİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Çocuğun gelişiminde ve yaşamında önemli bir yer tutan oyun hakkında kapsamlı bilgi vermek.
Dersin İçeriği
Oyunun İnsan Yaşamındaki Yeri ve Kuşaklar Arası Oyun Oyuncak, Oyun Kuramları, Dönemlerine göre Çocukluk Gelişiminde Oyunun Önemi, Çocukların Oyun Oynama Hakkına Yönelik Ulusal ve Uluslararası Sosyal Politikalar, Çocuğun Gelişimine Bağlı Oyun Çeşitleri, Oyun ve Oyuncağın Çocukların Gelişim Alanlarına ve Sağlığına Etkisi, Oyun ve Yaratıcılık, Oyuncak ve Oyun Materyalleri, Oyuncak Güvenliği, Hastanede Yatan Çocuk ve Oyun, Terapötik Oyun, Oyun ve Hemşirenin Rolü, Türkiye’de Bölgesel Çocuk Oyunları (Ev, Sokak ve Bahçe Oyunları)
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Özçelik, Nuray ilay, 2005, Çocuklarla Oyun Atölyesi, Morpa Yayınları, İstanbul Sevinç, M. (2004) Oyun, MORPA Yayınları, İstanbul
Notlar
Google scholar, Pubmed,
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Oyunun tanımı ve tarihçesini açıklar. |
ÖÇ02 | Oyunla ilgili kuramları tartışır. |
ÖÇ03 | Oyun sınıflamalarını bilir ve tartışır. |
ÖÇ04 | Hastanede yatan çocuk ve terapötik oyunun önemini kavrar. |
ÖÇ05 | Ülkemizin farklı yörelerinde oynanan çocuk oyunlarını bilir. |
ÖÇ06 | Oyuncak ve oyun materyalleri ile ilgili fikir sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri Oyunun Tanımı ve Özellikleri, Oyunun Tarihçesi | yoktur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Oyunun İnsan Yaşamındaki Yeri ve Kuşaklar Arası Oyun Oyuncak | yoktur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Oyun Kuramları | yoktur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Dönemlerine göre Çocukluk Gelişiminde Oyunun Önemi | yoktur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
5 | Çocukların Oyun Oynama Hakkına Yönelik Ulusal ve Uluslararası Sosyal Politikalar | yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Çocuğun Gelişimine Bağlı Oyun Çeşitleri | yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Oyun ve Oyuncağın Çocukların Gelişim Alanlarına ve Sağlığına Etkisi | yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | sınav öncesi hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Oyun ve Yaratıcılık | yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Oyuncak ve Oyun Materyalleri | yoktur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Oyuncak Güvenliği | yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Hastanede Yatan Çocuk ve Oyun, Terapötik Oyun | yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Oyun ve Hemşirenin Rolü | yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Uygulama; Türkiye’de Bölgesel Çocuk Oyunları (Ev, Sokak ve Bahçe Oyunları) | ders öncesi araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Uygulama; Türkiye’de Bölgesel Çocuk Oyunları (Ev, Sokak ve Bahçe Oyunları)-2 | ders öncesi araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav öncesi hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav öncesi hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 5 | 5 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 81 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,24 | ||
AKTS | 3 AKTS |