Genel Bilgi
| Birim | ABDİ SÜTCÜ SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU |
| Diş Protez Teknolojisi | |
| Kod | DPT232 |
| Ad | Hassas Tutucular |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 2 AKTS |
| Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ELİF FİGEN KOÇAK |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Nazlı AYDIN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hassas tutuculu protezleri yapma yeterlikleri kazandırılması
Dersin İçeriği
Kuron içi ve dışı hassas tutucular ,Topuz başlı hassas tutucular , Barlı hassas tutucular , Teleskop kuronlar , Manyetik tutucular yapılması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları, PowerPoints sunumları
Notlar
Hassas Bağlantılar- Başarılı Restoratif Tedavi, Prof.Dr. Bülent Şermet - Yrd.Doç.Dr. Bilge Gökçen-Röhlig, Gareth Jenkins
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Kuron içi ve kuron dışı hassas tutucular yapar. |
| ÖÇ02 | Topuz başlı hassas tutucular yapar. |
| ÖÇ03 | Barlı hassas tutucular yapar. |
| ÖÇ04 | Teleskop kuronlar yapar. |
| ÖÇ05 | Manyetik tutucular yapar. |
| ÖÇ06 | Kullanılan alet, malzeme ve maddeleri kullanım yerine göre sıralar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ağız-diş temel yapısını ve fonksiyonunu açıklar. | 4 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız bölgesine yapılan protetik ve ortodontik uygulamaların temel özelliklerini listeler. | 5 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyen ile ilgili temel bilgileri tanımlar. | 3 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Estetik fonasyon ve fonksiyonla ilgili özellikleri tanımlar. | 5 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda kullanılan araç ve gereçleri tanır. | 4 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana özgü maddeler bilgisini tanımlar. | 4 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dişe takılacak restorasyonların nasıl hazırlanacağını açıklar. | 5 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapılacak restorasyonun laboratuvar aşamalarını listeler. | 5 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel düzeydeki bilgi ve becerilerini kullanarak hastaya takılacak restorasyonu hazırlar. | 3 |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanılan alet, malzeme ve maddeleri kullanım yerine göre sıralar. | 4 |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi tarafından alınan ölçülerden model hazırlar. | 5 |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırlanan modeler üzerinde; sabit ve hareketli bölümlü protezlerin şekillendirilmesini ve estetik görünüm vererek ağızda kullanılmaya uygun hale getirilmesini sağlar. | 4 |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Obturatör, splint vs gibi apareyleri hazırlar. | |
| PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekiminin uyguladığı tedavi süreci boyunca planladığı hareketli ortodontik apareyleri hazırlar. | |
| PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullandığı aletlerin bakımını ve basit onarımını yapar. | 4 |
| PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanılan aletlerin kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | 3 |
| PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar eksiklerini belirler ve gerekli olan malzemeler için istekte bulunur. | 4 |
| PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme bilincine sahip olur. | |
| PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır. | |
| PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır, mesleki teknolojik gelişmeleri izler. | 4 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Çalışma Model Hazırlamak | İlgili haftaya ait ders notları ve ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 2 | Kron Dışı Hassas Tutucu tasarımları | İlgili haftaya ait ders notları ve ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 3 | Kron Dışı Hassas Tutucu Modelajı | İlgili haftaya ait ders notları ve ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 4 | Kron Dışı Hassas Tutucu Dökümü Yapmak Ve Protezi Bitirmek | İlgili haftaya ait ders notları ve ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 5 | Kron Içi Hassas Tutucu Tasarımı | İlgili haftaya ait ders notları ve ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 6 | Kron Içi Hassas Tutucu Modelajı | İlgili haftaya ait ders notları ve ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 7 | Kron Içi Hassas Tutucu Dökümü Yapmak Ve Protezi Bitirmek | İlgili haftaya ait ders notları ve ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
|
| 9 | Topuz Başlı Hassas Tutucu Modelajı Yapmak | İlgili haftaya ait ders notları ve ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 10 | Topuz Başlı Hassas Tutucu Dökümü Yapmak Ve Protezi Bitirmek | İlgili haftaya ait ders notları ve ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 11 | Bar Tasarımı Yapmak | İlgili haftaya ait ders notları ve ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 12 | Bar Modelajı Yapmak | İlgili haftaya ait ders notları ve ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 13 | Döküm Yapmak Ve Protezi Bitirmek | İlgili haftaya ait ders notları ve ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 14 | Teleskop Kron Modelajı Hazırlamak | İlgili haftaya ait ders notları ve ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 15 | Teleskop Kron Dökümü Yapmak | İlgili haftaya ait ders notları ve ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 56 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,24 | ||
| AKTS | 2 AKTS | ||