Genel Bilgi
Kod | SHS240 |
Ad | Standardizasyon ve Kalite Yönetimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Standardizasyon ve kalite yönetimi hakkında bilgi ve becerileri kazandırmak.
Dersin İçeriği
Standardizasyon ve kalite yönetimi hakkında bilgilerin verilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Doç. Dr. Sedefgül YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK Standardizasyon ve Kalite Yönetimi Ders Notları,2019
Notlar
Tietz Textbook of Clinical Chemistry and Molecular Diagnostics, Carl A. Burtis, Edward R. Ashwood, David E. Bruns, 2012
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kalite kavramını tanımlar. |
ÖÇ02 | Kalite kontrol nediri açıklar. |
ÖÇ03 | Standart ve standardizasyonu tanımlar. |
ÖÇ04 | Kalite yönetim sistemlerini açıklar. |
ÖÇ05 | Kalite yönetiminin unsurlarını açıklar. |
ÖÇ06 | Metot validasyonunu açıklar. |
ÖÇ07 | Kaliteyi etkileyen faktörleri açıklar. |
ÖÇ08 | Uluslar arası kalite kontrol kuruluşlarının tanır. |
ÖÇ09 | İç kalite kontrol analizlerini açıklar. |
ÖÇ10 | Dış kalite kontrol analizlerini açıklar. |
ÖÇ11 | Kalite kontrol sonuçlarını yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan normal yapı ve fonksiyonunun temeli ile kinezyoloji hakkında bilgi sahibi olma | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi terminoloji ile fizyoterapi alanında kullanılan temel kavram ve ilkeleri açıklama | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapi uygulamaları için gerekli temel fizik ve biyofizik kavramları hakkında bilgi sahibi olma | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapi alanında kullanılan cihaz, araç ve gereçleri tanır, bunların temel çalışma prensiplerini açıklama | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili hasta koruma yöntemleri ve tedavi yöntemlerini sıralama | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyotarapi uygulaması öncesi hasta hazırlığı ile ortezler ve yardımcı cihazları uygulama | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapi teknikerliğinde kullanılan temel ölçme değerlendirme yöntemlerini kullanma | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hasta fizyoterapiye alınmadan önce fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzmanı tarafından verilen tedavi planını okumayı ve değerlendirmeyi öğrenme | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hastalara fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekimi tarafından önerilen tedavi programını fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekimi veya fizyotarpist gözetiminde uygulama | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapide kullanılan temel egzersizleri hastalara fiziksel tıp ve rehabilitasyon uzman hekimi veya fizyoterapist gözetiminde yardım eder ve hasta transfer aktivitelerine yardım eder | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapide kullanılan sıcak-soğuk uygulamalar ile elektroterapi modalitelerini fiziksel tıp ve rehabilitasyon hekimi veya fizyoterapist gözetiminde uygulama | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoterapi programı öncesi tedavi cihazlarını hazırlamayı öğrenme | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanılan cihazların kalibrasyon ve bakımlarını düzenli yaptırır ve en verimli şekilde çalışmalarını sağlama | 1 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kritik durumlar ile ilgili bilgi sahibi olur ve gerektiğinde sonuçları en kısa zamanda ilgili fiziksel tıp ve rehabilitasyon hekimine bildirme | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirme becerisine sahip olma | 1 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olarak hastalar ve sağlık çalışanları ile etkin iletişim kurma | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilgisayar programı ve bilgi teknolojileri ile en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlilikte kullanma | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alma, yaralanmalarda ilk müdaheleyi bilme | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki teknolojik gelişmeleri izleme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kalite kavramı | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Neden kalite kontrol | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Standart ve standardizasyon | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Yönetim kalitesi ve standartları | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Kalite yönetim sistemi modelleri | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Kalite yönetiminin unsurları | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Kaliteyi etkileyen faktörler | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Uluslar arası kalite kontrol kuruluşları | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
10 | İç kalite kontrol | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
11 | İç kalite kontrol sistemleri | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | İç kalite kontrol sonuçlarının yorumlanması | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Dış kalite kontrol | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Dış kalite kontrol sonuçlarının yorumlanması | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
15 | Dış kalite kontrol programları | Kaynaklardan konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |