YBP284 Uğraş Terapisi

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YBP284
Ad Uğraş Terapisi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi EMİR İBRAHİM IŞIK
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi EMİR İBRAHİM IŞIK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yaşlı bireyin yaşam kalitesini artırmak, ailesinin ve bakım verenlerin tükenmişlik sendromunu önlemek amacıyla bireysel özellikler dikkate alınarak uğraş terapisi uygulayabilme yetisi oluşturmak.

Dersin İçeriği

1. Uğraş Terapisinde temel prensipler, planlama, önemi ve yaşlılıkta sosyal destek sistemleri 2. Uğraş terapisi aktiviteleri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders notları ve sunumlar

Notlar

1. Yücel Nurullah, Demanslı Yıllara Değer Katan Aktiviteler, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İstanbul, 2000 2. Seyyar Ali., Sosyal Hizmetlerde Manevi Bakım, Şefkatli Eller yayınları, Ankara, 2007 3. Sabuncu Necmiye, Akça Ay Fatma, Klinik Beceriler-Sağlığın Değerlendirilmesi-Hasta Bakım ve Takibi, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul 2010 <br>4.Kutsal Yeşim Gökçe, Temel Geriatri, 1. Baskı, Güneş Kitabevi, Ankara 2007. <br>5. Alev Büyükkınacı, U&#240;ra&#254; Terapisi (Ergoterapi), Klinik Psikiyatri 2010;13:137-142


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Uğraş terapisinde temel prensipleri tanımlar.
ÖÇ02 Yaşlının bireysel ve kültürel değerlerine göre uğraş terapisi uygulamaları planlar.
ÖÇ03 Yaşlı bireyde uğraş terapisi gereksinimlerini belirler.
ÖÇ04 Uğraş terapisi uygulamalarına ailenin ve toplumun diğer üyelerinin katılımı sağlar.
ÖÇ05 Yaşlılarda kullanılan uğraş terapisi sürecini sıralar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlılık, yaşlanma süreci ve yaşlanma sürecindeki değişiklikleri belirtir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik temel bilgileri açıklar 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütülmesinde toplumsal, mesleki, etik ilkeler ve yasaları ayırt eder. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamaları tanımlar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı ve bakıma muhtaç bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gerksinimleri doğrultusunda evde ve yaşlı bakım hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda uygun öz yaşam çevrelerini düzenleme ile ilgili uygulamaları belirtir 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlılıktaki fizyolojik değişiklikler ve sık görülen hastalıklara özgü beslenme ilkelerini açıklar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma ortamının sağlık ve iş güvenliği açısından düzenlemesinde ilgili uygulamaları listeler. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin sosyal rehabilitasyon gereksinimlerini ayırt eder ve planlanan girişimleri açıklar. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerde acil durumlarda ilk yardım tekniklerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin bütüncül bakımında temel yöntem ve teknikleri etkili olarak kullanır 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerde planlanan fiziksel rehabilitasyonda temel teknikleri kullanır 2
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumdaki yaşlı sorunlarının çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla analiz eder 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşlı bireylerin gereksinimlerinin karşılanması için onların tam ve doğru olarak anlaşılmalarını sağlayan etkili iletişim kurma becerisini kullanır, geriatri ekibinin diğer üyeleri ile de etkili ve sağlıklı iletişim kurar 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamlarında alanının gerektirdiği düzeyde araç-gereç, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi performansı üzerinde düşünme ve gelişimi için girişimde bulunur 1
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanındaki sanatsal, bilimsel etkinlikleri, toplumun ve dünyanın gündemindeki güncel olayları izler 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Uğraş Terapisinde Temel Prensipler ve Planlama Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Yaşlılıkta Uğraş Terapilerinin Önemi Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Yaşlılıkta Sosyal Destek Sistemleri Soru-Cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Psikomotor Aktiviteler Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Zihinsel Aktiviteler Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Sanat Aktiviteleri Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Egzersiz ve Sportif Aktiviteler Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hobi Aktiviteleri Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Paylaşım Saati Aktiviteleri Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Dış Mekan Aktiviteleri Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Oyun Aktiviteleri Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Sportif Aktiviteler Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Solunum Rehabilitasyonu Aktiviteleri Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Manevi Bakım Aktiviteleri Grup Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.09.2023 01:42