Genel Bilgi
Kod | BFZ652 |
Ad | Kas Biyofiziği: Molekülden Hücreye-2 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYKUT PELİT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kas kasılmasının mekaniğini; Fenn etkisinden, kas kasılması sırasında kullanılan kimyasal enerjiler, kasılma sırasında ortaya çıkan ısı ve iş enerjisini, kas kısalması, izotonik ve izometrik kasılma türlerini, çapraz köprüler ve kayan filamentler teorisini, kuvvet-hız arasındaki ilişkiyi, miyozin-aktin etkileşimi, ATP kinetiklerini öğrenmek
Dersin İçeriği
Çizgili Kaslar, Kasılma modelleri, EMG
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi) İnternet Araştıması
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bağımsız olarak iskelet kasları disseksiyonu yapabimek |
ÖÇ02 | İskelet kasları ile ilgili mekanizmaları öğrenmek |
ÖÇ03 | İskelet kasları ile ilgili araştırma yapabilmek ve bu konuda deney yapabilmek |
ÖÇ04 | Öğrendiği bilgileri, sistematik şekilde kitlelere aktarabilme |
ÖÇ05 | Ölçme ve ölçülebilir nitelikleri öğrenir |
ÖÇ06 | Hücrenin kararlı-kararsız durumunu bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlayabilmek | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çizgili Kaslar: Molekülden hücreye, Çizgili kasların kasılabilme performansları | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Aktomiyozin etkileşiminde enerjinin rolü, Çapraz Köprü hareketi, ATP hidrolizi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Kalın filamentler, titin molekülünün önemi,Sarkomerin kasılma karakteristiği, Fenn etkisi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Çizgili kasların mekanik olarak izole edilmesi, Kas disseksiyonu, kasılma kuvvet ölçümleri ve grafikleri | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Çizgili kaslar için kasılma kuvveti ölçme sistemi, dönüştürücüler ve kullanılan bilgisayar programları | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Dönüştürücüler ve kullanılan bilgisayar programları | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Sarkomerdeki Kuvvet-Uzunluk ilişkisi,Tropomiyozin-Troponin kompleksi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | ilgili konulara çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Çapraz ve çapraz olmayan köprülerin kuvvet kısalma ve uzamaları ve Hill denklemi. | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Sıcaklığın çapraz köprüler üzerindeki etkileri, Kas zayıflığının mekanizması | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | İzometrik ve izotonik kasılma türleri, hızlı ve yavaş kasılan kas türleri | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Diyabetin iskelet kasları üzerine etkisi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | EMG de kullanılan yöntemler, elektrod türleri | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Yüzeyel Elektromiyografi ve Integrated EMG | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Veri analizleri, Eğri çizimleri ve sonuçların yorumlanması | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili konulara çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili konulara çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |