Genel Bilgi
Kod | BFZ615 |
Ad | Kalpte Biyoelektrik Olaylar ve EKG'nın Temel İlkeleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA EMRE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kalpte Biyoelektrik Olaylar ve EKG'nın Temel İlkelerini öğretmek
Dersin İçeriği
Kalpte Biyoelektrik Olaylar ve EKG'nın Temel İlkeleri
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi) İnternet Araştıması
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kalbin yapısı ve özelliklerini öğrenir |
ÖÇ02 | Kalbin elektrilsel özelliklerini bilir |
ÖÇ03 | Kalbin otomatizasyon merkezlerini öğrenir |
ÖÇ04 | Atrıumdan kayıt edilen aksiyon potansiyeli ve özelliklerini öğrenir |
ÖÇ05 | Ventrükülden elde edilen aksiyon potansiyelini öğrenir |
ÖÇ06 | EKG' nin temel prensiplerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlayabilmek | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kalbin yapısı ve özellikleri-1 | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kalbin yapısı ve özellikleri-2 | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kalbin elektrilsel özellikleri-1 | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kalbin elektrilsel özellikleri-2 | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kalbin otomatizasyon merkezleri | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Atrıumdan kayıt edilen aksiyon potansiyeli ve özellikleri | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | ventrikülden kayıt edilen aksiyon potansiyeli ve özellikleri | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | ilgili konulara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kalp dipolü ve Einthoven üçgeni | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | EKG' nin temel ilkeleri-1 | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | EKG' nin temel ilkeleri-2 | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Vektrörelelektrokardiyografi | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | EKG örnekleri-1 | Öğrenci var olan örneklere çalışır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | EKG örnekleri-2 | Öğrenci var olan örneklere çalışır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Kalbin elektriksel aktivitelerinin hedeflenmesi | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili konulara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili konulara çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,92 | ||
AKTS | 5 AKTS |