Genel Bilgi
Kod | BİS001 |
Ad | Epidemiyolojide İstatistiksel Yön.I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLŞAH SEYDAOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Epidemiyoloji kavramların açıklanması, araştırma tasarımları, salgınlar, hız oran ve ölçütler konusunda bilgi ve beceri sahibi olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Epidemiyolojide sıklıkla kullanılan kavramların uygulamalı olarak temel düzeyde anlatım, tartışma düzeyinde işlenmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
TEMEL EPİDEMİYOLOJİ Sabahat GÜVEN TEZCAN Stokes, Maura E., Charles S. Davis, and Gary G. Koch. 2000. Categorical Data Analysis Using the SAS® System, Second Edition. Cary, NC: SAS Institute Inc.
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Epidemiyolojide temel kavramları açıklar |
ÖÇ02 | Epidemiyolojideki kullanılan istatistik yöntemleri kavrar |
ÖÇ03 | Sağlık Düzeyini Belirleyen Epıdemiyolojık Ölçütler (Sağlık Göstergeleri) |
ÖÇ04 | Araştırma tasarımlarını ayırt eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık alanına özel (olasılık ve Bayesian biyoistatistik teknik ve yöntemleri gibi) temel istatistiksel teorileri kavrar, | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemleri ve demografi kavramlarını açıklar, | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık alanında özgü tıbbi terminolojiyi kavrar ve kullanır, | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma tasarımına uygun veri toplar, analiz eder, yorumlar, | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastalık kodlamaları için gerekli olan ulusal ve uluslar arası sınıflandırmaları yapabilir, hastane istatistiklerini sıralar, açıklar, analiz eder ve yorumlar, | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırma tasarlar, | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri analizine uygun temel istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar, | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerekli istatistiksel paket programlarını kullanır, analiz amacı ile gerekli program yazar ve geliştirir, | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi bilişim alanındaki gelişmeleri izler ve sık kullanılan araç ve yöntemleri kullanır, | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir, | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık bilimlerinde tanı ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli istatistiksel yöntemleri kullanabilir, bu alanda çalışan araştırıcılara danışmanlık yapabilir, | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlık bilimlerinde sıkça kullanılan sağkalım, çok değişkenli analiz yöntemleri, regresyon teknik ve yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar, | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Epidemiyolojinin Tarihsel Gelişimi ve Epidemyolojk Yöntemlerin Kullanım Alanları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Epıdemiyolojide ‘Neden’ Kavramı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Tanımlayıcı Epidemiyolojık Araştırmalar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Vaka Kontrol Araştırmaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kesitsel Araştırmalar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kohort Araştırmaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Müdahale Araştırmaları tabloların analizi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Metodolojik Araştırmalar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Bulaşıcı Hastalıklar Epıdemiyolojısi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Salgınların Epidemıyolojik İncelemesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Epidemiyolojik Veri Kaynakları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Sağlık Düzeyini Belirleyen Epıdemiyolojık Ölçütler (Sağlık Göstergeleri) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Hızların Standardizasyonu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Epıdemiyolojıde Sık Kullanılan İstatistiksel Yöntemler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,80 | ||
AKTS | 5 AKTS |