Genel Bilgi
Kod | EFMS006 |
Ad | Eğitimde Drama |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. İNANÇ ETİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. EBRU GENÇ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. EBRU GENÇ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Arş.Gör.Dr. İNANÇ ETİ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Arş.Gör.Dr. İNANÇ ETİ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ÖZLEM KAF (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ÖZLEM KAF (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Tanıma-tanışma etkinlikleri, iletişim etkileşim çalışmaları, duyu çalışmaları, güven çalışmaları, doğaçlama ve rol oynama çalışmaları
Dersin İçeriği
Eğitimde yaratıcı dramanın ne olduğu, süreçte nasıl işe koşulacağı ile ilgili öğretmen adaylarına farkındalık kazandırmaktır. Ayrıca öğretmen adaylarının kendini ve çevresini tanımasına yardımcı olmaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Eğitimde Yaratıcı Drama, Ömer Adıgüzel, YKY Yayınları
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitimde yaratıcı dramayı tanır. |
ÖÇ02 | Eğitimde yaratıcı dramanın temel kavramlarını açıklar. |
ÖÇ03 | Oyun ve yaratıcı drama arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt eder |
ÖÇ04 | Eğitimde yaratıcı drama sürecinin aşamalarını açıklar. |
ÖÇ05 | Etkinlikleri aşamalara uygun olarak planlar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgi verilmesi | Yok | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
2 | Tanışma-İletişim | Alan yazından ilgili konuyu araştırıp gelme | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
3 | İletişim- Etkileşim Çalışmaları | Alan yazından ilgili konuyu araştırıp gelme | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
4 | Duyulara Yönelik Çalışmalar | Alan yazından ilgili konuyu araştırıp gelme | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
5 | Uyum Çalışmaları | Alan yazından ilgili konuyu araştırıp gelme | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
6 | Güven Çalışmaları | Alan yazından ilgili konuyu araştırıp gelme | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
7 | Oyun-yaratıcı drama ilişkisi | Alanyazından ilgili konuyu araştırıp gelme | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Rol oynama ve doğaçlama (fotoğraf) | Alanyazından ilgili konuyu araştırıp gelme | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
10 | Rol oynama ve doğaçlama (nesne) | Alanyazından ilgili konuyu araştırıp gelme | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
11 | Yaratıcı Dramanın Temel Kavramları, Bileşenleri ve Aşamaları | Alanyazından ilgili konuyu araştırıp gelme | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
12 | Yazınsal Türler ve yaratıcı drama ilişkisi (masal) | Alanyazından ilgili konuyu araştırıp gelme | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
13 | Yazınsal Türler ve yaratıcı drama ilişkisi ( şiir) | Alanyazından ilgili konuyu araştırıp gelme | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
14 | Yazınsal Türler ve yaratıcı drama ilişkisi (öykü) | Alanyazından ilgili konuyu araştırıp gelme | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
15 | Genel değerlendirme | Tüm konuların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,84 | ||
AKTS | 4 AKTS |