Genel Bilgi
Kod | EFMS014 |
Ad | Açık ve Uzaktan Öğrenme |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET CAN ŞAHİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MESUT ÖZONUR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MEHMET TEKDAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi MEHMET TEKDAL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör.Dr. HAVVA ESİN ÜNAL (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör.Dr. HAVVA ESİN ÜNAL (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere, uzaktan eğitime ilişkin kavram ve terminolojileri öğretme, uzaktan eğitimdeki öğrenci/içerik destek sistemlerini tanıtma, uzaktan eğitimde öğrenci ve öğretmenin rolünü gösterme ve uzaktan eğitim çalışmalarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye'de uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri; açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü; öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri; farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi; uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Açık ve Uzaktan Öğrenme Editör: Erkan Tekinarslan , Melih Derya Gürer
Notlar
eden-online.org
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uzaktan Eğitimle ilgili tanımları açıklar |
ÖÇ02 | Uzaktan Eğitimin faydalarını ve sınırlılıklarını listeler |
ÖÇ03 | Uzaktan eğitim alan öğrenci özelliklerini listeler |
ÖÇ04 | Uzaktan Eğitim tasarım ekibini oluşturan kişilerin rollerini açıklar |
ÖÇ05 | Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojileri listeler |
ÖÇ06 | uzaktan eğitim veren güncel sanal okulları ve siteleri listeler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş,izlence , ders tanıtımı ve işlenişi hakkında bilgilendirme | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; , | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Türkiye'de uzaktan eğitimin gelişimi; | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri; | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler; | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
11 | kitlesel açık çevrimiçi dersler; | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları; | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü; | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları; | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,04 | ||
AKTS | 4 AKTS |