Genel Bilgi
Kod | SD0062 |
Ad | Bilgisayar Destekli Tasarım |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Önlisans/Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MURAT DİLEK |
Dersin Amacı / Hedefi
2 boyutlu çizimlerden 3 boyutlu çizimlere geçerek, teknik parçaların modellerini oluşturarak kendini geliştirmek ve ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Parça, Montaj, Teknik Resim modülleri, Temel Çizim Elemanları, 2 boyutlu çizim menüleri, 2 boyuttan 3 boyuta geçiş menüleri, Referanslar, Eğriler, Et kalınlığı atamalar, Malzeme tayini, Ölçülendirme ve Tarama işlemleri.
Dersin Ön Koşulu
Bilgisayar kullanabilmeli ve temel düzeyde teknik resim bilgisine sahip olmalı
Kaynaklar
1.Megep (Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi) Bilgisayar Destekli Çizim I Modülü
Notlar
1.T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Makine Teknolojisi Temel Geometrik Çizimler 520tc0028 2.T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Metalürji Teknolojisi Katı Modelleme 482BK0033
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | (Solidworks) programını kullanır |
ÖÇ02 | Parça, Montaj, Teknik Resim modüllerini kullanır |
ÖÇ03 | 2 boyutlu çizim menülerini, 2 boyuttan 3 boyuta geçiş menülerini kullanır |
ÖÇ04 | Ölçülendirme ve Tarama işlemlerini yapar |
ÖÇ05 | Referanslar ve Eğrileri uygular |
ÖÇ06 | Et kalınlığı ve malzeme tayinini belirler |
ÖÇ07 | Parça tasarımı için montaj yapar |
ÖÇ08 | Parça tasarımı için simulasyon yapar |
ÖÇ09 | Parça tasarımı için analiz raporları oluşturur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Program Paketinin Tanımı (Solidworks programı) | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
2 | Programların tanıtılması ve kullanımı | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
3 | Programların sektörel kullanımları | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | Başlangıç Düzenlemeleri, Temel Çizim Elemanları, Düzeltme | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | 2 boyutlu çizim menüleri, 2 boyuttan 3 boyuta geçiş menüleri | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | 2 boyuttan 3 boyuta geçiş menülerinin temel örneklere uygulanması | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Parça, Montaj, Teknik Resim modüllerinin tanıtımı | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Parça, Montaj, Teknik Resim modüllerinin temel örneklere uygulanması | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | Ölçülendirme ve Tarama işlemleri | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | Ölçülendirme ve Tarama işlemlerinin temel örneklere uygulanması | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | References, curves, thickness, assignments, material determination | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | Performans Görevi | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | Referanslar, Eğriler, Et kalınlığı atamalar, Malzeme tayini | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | Parça tasarımı için simulasyon | Konuyla ilgili araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |