SD0622 Zehirli ve İstilacı Deniz Canlıları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0622
Ad Zehirli ve İstilacı Deniz Canlıları
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Üniversite Dersi
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Biolog ALİ RIZA KÖŞKER


Dersin Amacı

Bu dersin amacı genel olarak Akdeniz özelinde zehirli ve istilacı türleri tanımak, içerdikleri zehir tiplerini ve etki mekanizmalarını anlamak, zehirli ve istilacı türlerin sebep olduğu zehirlenme vakalarını ve zehirlenmelerin önüne geçilebilmesi için farkındalık düzeyinin arttırılmasıdır.

Dersin İçeriği

Yabancı istilacı türlerin giriş yolları, içerdikleri zehirler, ekosistem, balıkçılık ve toplum sağlığı üzerine etkileri. Balon balıkları, aslan balıkları, uzun dikenli deniz kestaneleri gibi zehirli istilacı türlerin özellikleri. Zehirli istilacı türlerin yerleştikleri bölgelerde sebep oldukları zehirlenme vakaları.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Powerpoint, İnternet ders notu

Notlar

Web araştırması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yaygın istilacı zehirli deniz canlılarını öğrenir
ÖÇ02 Yabancı ve istilacı tür kavramları hakkında genel bilgileri öğrenir
ÖÇ03 İstilacı ve zehirli deniz canlılarında bulunabilen zehir tiplerini öğrenir
ÖÇ04 Zehirlerin etki mekanizması ve zehirlenme semptomlarını öğrenir
ÖÇ05 Zehirli ve istilacı türlerin sebep olduğu zehirlenme vakaları hakkında bilgi sahibi olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yabancı tür nedir? Yabancı türlerin ekosistemlere giriş yolları nelerdir? Kaynakların incelenmesi ve literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
2 İstilacı tür nedir? Akdeniz'deki istilacı türlerin durumu. Kaynakların incelenmesi ve literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Zehirli ve istilacı deniz canlıları nelerdir? Kaynakların incelenmesi ve literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Balon balıkları Kaynakların incelenmesi ve literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Balon balığı zehri: tetrodotoksin Kaynakların incelenmesi ve literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Aslan balıkları ve zehir içeriği Kaynakların incelenmesi ve literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Zehirli omurgasız deniz canlıları Kaynakların incelenmesi ve literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Zehirli deniz canlılarına yönelik toplumsal farkındalık düzeyi Kaynakların incelenmesi ve literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 İstilacı zehirli deniz canlıların dünya genelinde yarattığı problemler Kaynakların incelenmesi ve literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 İstilacı zehirli deniz canlıların ülkemizde yarattığı problemler Kaynakların incelenmesi ve literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Zehirli ve istilacı deniz canlılarına yönelik yasal düzenlemeler Kaynakların incelenmesi ve literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 İstilacı türler-insan ilişkisi Kaynakların incelenmesi ve literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 İstilacı ve zehirli deniz canlılarının Akdeniz'deki geleceği Kaynakların incelenmesi ve literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 İstilacı ve zehirli deniz canlılarına yönelik neler yapılabilir? Kaynakların incelenmesi ve literatür taranması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS