Genel Bilgi
Kod | TBP209 |
Ad | Tarımsal Mekanizasyon |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Mustafa ŞEHRİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Mustafa ŞEHRİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste, tarımda insan ve hayvan gücü yerine işlerin makinalarla yapılması, bu makinaların doğru kullanımı ve doğru makina seçimi konuları anlatılmaktadır.
Dersin İçeriği
Tarımda kullanılan kuvvet makinaları, iş makinaları, bu makinaların ayar ve bakımıları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders sunumları ve notlar
Notlar
Alaettin Sabancı, Ali Başçetinçelik, Faruk Özgüven, H. Hüseyin Öztürk, Sait M. Say, 2010. Tarım Makinaları 1. Nobel Kitapevi. ISBN: 978-605-397-056-9.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımsal üretimde kullanılan bitkisel ve hayvansal güç kaynaklarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Tarımda kullanılan güç kaynaklarını belirler ve uygun olanı seçer. |
ÖÇ03 | Tarımda kullanılan iş makinelerini sınıflandırır ve temel özelliklerini açıklar. |
ÖÇ04 | Tarımda kullanılan iş makinelerinin bakım, ayar ve onarım prensiplerini açıklar. |
ÖÇ05 | Tarım ekipmanlarının iş kapasitelerini hesaplar. |
ÖÇ06 | Tarımda kullanılan çeşitli otomasyon sistemlerini tanımlar ve işleyişlerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarımsal Mekanizasyona Giriş | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Enerji ve Enerji Kaynakları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Termik Enerji Kaynakları ve Makinaları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Tarım Traktörleri | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Tarımsal Mekanizasyon İşletmeciliği | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Hayvancılıkta Mekanizasyon | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kuvvet Makinaları Uygulaması | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Toprak İşleme Makinaları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Ekim Dikim ve Gübreleme Makinaları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Sulama Makinaları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Bitki Koruma Makinaları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Hasat ve Harman Makineleri | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Tohum Temizleme Makinaları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Tüm Makinelerin Uygulamaları | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |