Genel Bilgi
Kod | TBP218 |
Ad | Bitkisel Üretim Sis. ve Organik Tarım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Türkiyenin tarımsal kaynak potansiyeli, tarla bitkileri üretim sistemleri, kuru tarım sisteminde toprak işleme, gübreleme ve bakım işleri, sulu ve nemli tarım, organik tarımın tanımı organik tarım mevzuatı dünyada ve Türkiye organik tarım büyüklükleri organik tarım prensipleri araçları : Ekim nöbetinin önemi ve kuru tarımda ekim nöbeti, yeşil gübreleme biyolojik çeşitlilik, birlikte üretim, doğal bitki besleme ve zararlı mücadelesi. Organik tarım kavramı ve organik tarımın nitelikleri. Türkiye de ve dünyada organik tarım hareketlerini kavrar
Dersin İçeriği
Türkiyede ekolojik bölgeler ve tarım sistemi, kuru tarım sistemi,kuru tarımda toprak İşleme ve nadas, kuru tarımda ekim, gübreleme ve bakım, sulu tarım sistemi, sulu tarımda toprak İşleme, ekim, gübreleme ve bakım İşleri, sulu tarımda ekim nöbeti, organik tarımın tanımı organik tarım mevzuatı dünya da ve Türkiye organik tarım büyüklükleri organik tarım prensipleri araçları : Ekim nöbetinin önemi ve kuru tarımda ekim nöbeti, yeşil gübreleme biyolojik çeşitlilik, birlikte üretim, doğal bitki besleme ve zararlı mücadelesi. Organik tarım kavramı ve organik tarımın nitelikleri. Türkiye de ve dünyada organik tarım hareketleri
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Lampkin N (2001).Organik tarım. Organik tarım el kitabı : sertifikalı bir organik çiftliği başlatmak ve işletmek için kapsamlı bir rehber Biyolojik hayvancılık : organik tarıma bilimsel bir yaklaşım 352 s. Hansen, Ann Larkin The organic farming manual : a comprehensive guide to starting and running a certified organic farm x, 437 p.
Notlar
Organik-Ürün-Üretimine-Genel Bakış https://s3.wp.wsu.edu/uploads/sites/2073/2014/09/Organic-Crop-Production-Overview.pdf
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Organik Tarımın gereği ve önemi |
ÖÇ02 | Organik Tarımın prensipleri |
ÖÇ03 | Dünyada ve Türkiyede Organik tarım İstatistikleri |
ÖÇ04 | Organik tarımın araçları, Ekim Nöbeti Birlikte Üretim yeşil Gübreleme Anız Amenajmanı |
ÖÇ05 | Türkiye'nin tarımsal kaynak potansiyeli |
ÖÇ06 | Türkiye'de iklim özelliklerinin tarımsal üretime etkisi |
ÖÇ07 | Bitkisel üretim sistemleri ve özellikleri |
ÖÇ08 | Kuru tarım sistemi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ders İçeriğinin tartışılması | Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
2 | Organik tarımın tarihçesi, öncüleri | Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Organik tarımın ekonomik büyüklükleri; Dünya | Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Organik tarımın ekonomik büyüklükleri; Türkiye | Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Organik tarımın prensipleri; biyolojik çeşitlilik, İşletmelerin birleştirilmesi veya bütünleştirilmesi | Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | Organik tarımın prensipleri; sürdürülebilirlik, doğal bitki besleme, doğal zararlı amenajmanı | Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | Organik tarımın araçları; ekim nöbeti Yeşil gübreleme ve örtü bitkisi tarımı, birlikte üretim ve arkadaş bitki ile beraber yetiştirme, gübreleme ve kompost, malç yapma kayıt tutma | Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tarla bitkilerinde hasat sonrası üründen numune alma ve etiketleme özelliklerinin standardizasyonu | Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Türkiyede tarımsal kaynak potansiyeli | Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Türkiyede ekolojik bölgeler ve tarım sistemi | Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Bitkisel üretim sistemleri ve bu konu hakkında ödev verilecektir | Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Kuru tarım sisteminde toprak işleme ve nadas | Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | Kuru tarım sisteminde gübreleme ve ekim | Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
15 | Sulu tarım sistemi | Ders notu ve diğer kaynaklardaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |