Genel Bilgi
Kod | TBP230 |
Ad | Mühendislik Mekaniği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK YILDIZHAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencinin temel mühendislik problemlerini serbest cisim diyagramları ile sade bir şekilde değerlendirebilmesini, statik yükler altındaki denge ilkelerini ve bu ilkelere dayanan denge denklemlerini kullanarak temel yapı elemanlarında oluşan iç kuvvetleri ve mesnet tepkilerini hesaplayabilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Kuvvet Vektörleri, Kuvvet Sisteminin Bileşkeleri, Rijit Cismin Dengesi, Sürtünme, Yapısal Analiz, Ağırlık Merkezi, Atalet Momenti
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
PPT sunuları
Notlar
Çözümlü sorular
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Statik kuvvetlerin bileşkesini hesaplar. |
ÖÇ02 | Statik kuvvetler altında denge denklemlerini kurarak, denklemdeki bilinmeyenleri hesaplar. |
ÖÇ03 | Statik kuvvetler altındaki denge ilkelerini kullanarak, rijit cisimlerin mesnetlerinde oluşan tepki kuvvetlerini hesaplar. |
ÖÇ04 | Statik kuvvetler altındaki denge ilkelerini kullanarak, kafes sistem elemanlarında oluşan eksenel kuvvetleri ve çerçevelerde oluşan mafsal kuvvetlerini hesaplar. |
ÖÇ05 | Statik yükler atlındaki basit ve sürekli kirişlerde oluşan iç kuvvetleri hesaplar, eğilme momenti, kesme kuvveti ve eksenel kuvvet diyagramlarını çizer. |
ÖÇ06 | Statik kuvvetler ve sürtünme kuvveti etkisi altındaki rijit cisimler için denge denklemlerini kurarak, denklemdeki bilinmeyenleri hesaplar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel tanımlar, skalar ve vektörel büyüklükler, kuvvet, Newton yasaları | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
2 | Kuvvet sistemleri, sinüs, kosinüs yasaları | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
3 | Moment | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | Denge, mekanik sistemlerin izolasyonu | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | Ağırlık merkezi | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
6 | Atalet momenti | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | Kafes kirişlerde düğüm ve kesit yöntemi | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Dinamikte temel kavramlar | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | Düzgün doğrusal hareket 1 | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
11 | Düzgün doğrusal hareket 2 | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | Eğrisel hareket 1 | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | Eğrisel hareket 2 | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | İş, mekanik enerji | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | İmpuls, momentum | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |