Genel Bilgi
Kod | TBP311 |
Ad | Çayır Mera Amenajmanı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HASAN BEYTULLAH DÖNMEZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. HASAN BEYTULLAH DÖNMEZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çayır-mera kavramlarını, çayır-meraların sınıflandırılmasını, çayır-mera amenajmanının tanımını, diğer bili dalları ile ilişkilerini, doğru çayr ve mera kullanımprensiplerini öğrenir.
Dersin İçeriği
Çayır-Mera kavramlarının tanımı, sınıflandırılması, çayır-meraların fnksiyonları, çayır-mera amenajmanının tanımı ve diğer bilim dalları ile ilişkileri, doğru mera ve çayır kullanım prensipleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Tükel, T. ve Hatipoğlu, R. 1997. Çayır-Mera Amneajmanı. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Genel yayın No: 191 Ders Kitapları Yayın No: A-59
Notlar
Altın, M., Gökkuş, A., ve Koç, A. 2011. Çayır-ve Mera Yönetimi, Tarım ve Köyişleri Bakanlığı Tarımsal Üretim ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çayır ve mera kavramlarını bilir |
ÖÇ02 | Çayır ve mera ekosistemlerinin işlevlerini bilir |
ÖÇ03 | Ülkemizdeki çayır-mera kaynaklarını, bu kaynakların sorunlarını ve çözüm yollarını bilir |
ÖÇ04 | Sürdürülebilir mera kullanımının temel prensiplerini bilir |
ÖÇ05 | Sürdürülebilir çayır kullanımının temel prensiplerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çayır-meraların doğal kaynaklar içindeki yeri ve önemi; çayır ve meranın tanımı çayır ve meranın arazide tanıtılması | Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Çayır ve meraların sınıflandırılması değişik çayır-mera tiplerinin arazide tanıtılması | Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Ülkemizde çayır-mera kaynaklarının durumu Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması | Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Ülkemizde çayır-meraların sorunları, Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması | Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Ülkemiz çayır-meralarının sorunlarının çözümlenmesi için öneriler, Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması | Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Çayır-mera amnejmanının tanımı ve kapsamı, diğer bilim dalları ile ilişkileri. Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması | Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Çayır-mera bitkilerinde büyüme ve gelişme Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması ve bu konu hakkında ödev verilecektir | Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çayır-meralarda biçme ve otlatmanın diğer ekosistem ögeleri üzerindeki etkileri Akdeniz bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması | Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Doğal vejetasyonun oluşması | Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Vejetasyonun bozulması ve yeniden gelişimi Doğal vejetasyonun bozulma ve yeniden gelişiminin arazide gösterilmesi | Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Meraların sürdürülebilir kullanım prensipleri: Uygun otlatma mevsimi ve uygun hayvan cinsi. Akdeniz Bölgesi çayır-meralarında bulunan bitki türlerinin tanıtılması | Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Meraların sürdürülebilir kullanım prensipleri: Üniform otlatma ve otlatma kapasitesi. Otlatma kapasitesi ile ilgili problem çözülmesi | Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Otlatma sistemleri. Otlatma sistemleri ile ilgili problem çözülmesi | Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Çayır ekosistemlerinin sürdürülebilir kullanım prensipleri. Akdeniz bölgesindeki çayırlarda bulunan bitki türlerinin arazide tanıtılması. | Konunun ders kitabı ve kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |