Genel Bilgi
Kod | ZFS311 |
Ad | Yabancı Otlar ve Mücadelesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SİBEL UYGUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SİBEL UYGUR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yabancı otların tanınması, mücadelelerinin planlanması ve bunlarla mücadele yöntemlerini öğrenir.
Dersin İçeriği
Yabancı otların tanımı ve önemi,genel biyolojileri, zarar ve yararları ile oluşturdukları kayıplar, tarla kültürlerinde sorun olan önemli yabancı otlar, önemleri ve bunları kontrol etmede kullanılacak farklı mücadele yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Fundamentals of Weed Science Editor: Robert L. Zimdahl
Notlar
Fundamentals of Weed Science Editor: Robert L. Zimdahl
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yabancı otların tanımını, zarar ve yararları ile çimlenme ve gelişme biyolojilerini öğrenmek. |
ÖÇ02 | Önemli yabancı ot türlerini ve zararlarını öğrenmek. |
ÖÇ03 | Yabancı otlarla mücadelenin kriterlerlerini ve yöntemlerini öğrenmek. |
ÖÇ04 | Önemli kültür bitkilerindeki mücadele yöntemlerini öğrenmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yabancı otların tanımı, zarar ve yararları | Önerilen kitap ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yabancı otların gelişme biyolojisi | Önerilen kitap ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yabancı otların gelişme dönemleri ve kültür bitkileri ile kıyaslanması | Önerilen kitap ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yabancı ot türlerinin teshis ve tanısında kullanılan anahtarlar herbaryum ödevi | Önerilen kitap ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Çukurova bölgesi nin önemli yabancı otları ve tarla kültür bitkilerinde verdiği zararlar | Önerilen kitap ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yabancı otlarla mücadele yöntemlerine giriş ve entegra mücadele | Önerilen kitap ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ekonomik zarar eşiği belirleme ve kullanma yöntemleri | Önerilen kitap ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Önerilen kitap ve ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Önemli yabancı otların ekonomik zarar eşikleri | Önerilen kitap ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yabancı otlarla biyolojik mücadele | Önerilen kitap ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yabancı otlarla fiziksel ve mekanik mücadele | Önerilen kitap ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yabancı otlarla kimyasal mücadele | Önerilen kitap ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Herbisitler ve etki mekanizmaları | Önerilen kitap ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Herbisitler ve dayanıklılık | Önerilen kitap ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Herbisitleri kullanırkan nelere dikkat edilir ve çevrenin korunması | Önerilen kitap ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kitap ve ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kitap ve ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |