Genel Bilgi
Kod | TBP419 |
Ad | Serin İklim Tahılları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. HAKAN ÖZKAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Serin iklim tahılları hakkında temel bilgi vermek
Dersin İçeriği
Serin iklim tahıllarının önemi, adaptasyonu, yapısı ve kültürü hakkında genel ve özel bilgiler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Genç, İ., Yağbasanlar, T., 2006. Serin iklim Tahılları. Yayınlanmamış Ders Notu.
Notlar
Kün, E., 1988. Serin İklim Tahılları. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Serin iklim tahıllarının önemini, sistematikteki yerini, adlandırılmasını öğrenir |
ÖÇ02 | Serin iklim tahıllarının morfolojik ve gelişimsel özelliklerini bilir, birbirinden ayırabilir |
ÖÇ03 | Büyüme ve gelişmede çevre koşullarının etkisini kavrar |
ÖÇ04 | Serin iklim tahıllarında verim oluşum süreçlerini irdeler |
ÖÇ05 | Serin iklim tahıllarının iklim ve toprak isteklerini öğrenir. |
ÖÇ06 | Türkiye ekonomisinde buğdayın yerini ve önemini kavrar |
ÖÇ07 | Buğdayın evriminde Anadolunun yeri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ08 | Buğday yetiştirme tekniğini öğrenir |
ÖÇ09 | Arpa, çavdar, yulaf ve tritikalenin ekonomik önemini ve yetiştirme tekniğini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Serin iklim tahıllarının ekonomik önemi | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
2 | Serin iklim tahıllarının sınıflandırılması ve adaptasyonu | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Serin iklim tahıllarının yapı ve morfolojisi | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Serin iklim tahıllarında büyüme ve gelişme, çimlenme-çıkış, erken vejetatif dönem | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Serin iklim tahıllarında büyüme ve gelişme, kardeşlenme seyri, sap uzaması | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | Serin iklim tahıllarında büyüme ve gelişme, reprodüktif dönem (başak-salkım büyümesi) | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | Serin iklim tahıllarında dane büyümesi ve bu konu hakkında ödev verilecektir | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
9 | Ara sınav | Ara sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Türkiye de yetiştirilen buğday çeşitleri, buğdayın adaptasyonu | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Buğdayın kültürü | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Arpanın ekonomik önemi, orijini ve taksonomisi | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Türkiyede yetiştirilen arpa çeşitleri, arpanın adaptasyonu ve kültürü | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | Çavdar ve yulafın ekonomik önemi, adaptasyonu ve kültürü | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
15 | Tritikale elde edilmesinin nedenleri, adaptasyonu ve kültürü | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |