Genel Bilgi
Kod | TBP423 |
Ad | Alternatif Yem Bitkileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Recep İrfan NAZLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi AYBEGÜN TON
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. HASAN BEYTULLAH DÖNMEZ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere yaygın olarak tarımı yapılan yembitkileri dışında kalan ve yembitkisi olarak kullanılma potansiyeli olan alternatif yembitkileri ve bunların yetiştiriciliği konusunda temel bilgiler vermektir.
Dersin İçeriği
Alternatif yembitkisi kavramı, alternatif yembitkilerinin sınıflandırılması, horoz ibiği, hayvan pancarı, tuz çalısı, kohya, şalgam, lahan, kolza, çayır düğmesi, aslandişi, hindiba, ayçiçeği, arı otu, sinir otu, çobandeğneği, tarla sarmaşığı, ebegümeci, semizotu ve çalıların yem bitkisi olarak yetiştirilme teknikleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hatipoğlu, R. 2021. Alternatif Yem Bitkileri Ders Notları Tansı, V. 2021. Alternatif Yem Bitkileri Ders Notları Anlarsal, A.E. 2021. Alternatif Yem Bitkilerİ Ders Notları
Notlar
Tan, M. Temel, S. 2012. Alternatif Yem Bitkileri. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ofset Tesisi, Erzurum
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alternatif yembitkisi ve alternatif yem kavramını öğrenir |
ÖÇ02 | Amaranthacea familyasından alternatif yembitkilerinin yetişticilliğini öğrenir. |
ÖÇ03 | Cruciferae familyasından altentarif yembitkilerinin yetiştiriciliğini öğrenir |
ÖÇ04 | Asteraceae famikyasından alternatif yembitkilerinin yetiştiriciliğini öğrenir |
ÖÇ05 | Chenopodiacea familyasından alternatif yembtkilerinin yetiştiriciliğini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Alternatif yembitkisi ve alternatif yem kavramı | Konunun kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Bazı önemli alternatif yembitkileri ve yetiştiircilikleri I: Horozibiği ve hayvan pancarı | Konunun kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Tuz çalısı | Konunun kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Kohya | Konunun kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Şalgam, Lahana, Kolza | Konunun kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Çayır düğmesi | Konunun kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Aslan dişi ve hindiba | Konunun kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınav için ahzırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yemlik ayçiçeği ve fazelya | Konunun kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Siniro otu ve Çobandeğneği | Konunun kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Tarla sarmaşığı ve Ebegümeci | Konunun kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Semiz otu, yem havucu ve yem karpuzu | Konunun kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Çayır maydanozu ve çayır kimyonu | Konunun kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Bazı önemli alternatif yembitkileri ve yetiştiircilikleri XII: Yem Çalıları I: Leuceana ve Tropikal akasyalar | Konunun kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Tamarugo ve keçiboynuzu | Konunun kaynak kitaplardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |