Genel Bilgi
Kod | ZMS475 |
Ad | Halkla İlişkiler Plan ve Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. VİLDA YARDIM TEKKOLLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. VİLDA YARDIM TEKKOLLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders kapsamında öğrencilere halkla ilişkiler uygulamalarına yönelik temel bilgilerin öğretilmesi sağlanacaktır.
Dersin İçeriği
Halkla ilişkiler uygulamalarına yönelik temel beceriler edinip bu becerileri uygulayabileceği yöntemler geliştirir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Çelebi, E. "Halkla ilişkiler Uygulamaları Nasıl Olmalı?", Nobel, Ankara, 2019
Notlar
Çelebi, E. (2020) "Kurumsal Halkla İlişkilerin Etkinliğini Ölçme: STK Gönüllüleri Üzerine Bir Araştırma", Selçuk İletişim 13 (1), s. 180-196, 2020
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Halkla ilişkiler alanındaki temel kavramları ve modelleri öğrenir. |
ÖÇ02 | Halkla ilişkilerde yaratıcı düşünmeyi geliştirici yöntem ve stratejileri kullanılabilir. |
ÖÇ03 | Halkla ilişkiler uygulamalarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
ÖÇ04 | Alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri uygulayabileceği yöntemleri kullanır. |
ÖÇ05 | Halkla ilişkiler alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Yerel, ulusal ve uluslararası uygulamaları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
ÖÇ07 | Halkla ilişkiler uygulamalarının gerektirdiği düzeyde görsel tasarım uygulamaları bilgisine sahip olur. |
ÖÇ08 | Yerel ve global halkla ilişkiler uygulamalarının ayırt edici özelliklerini tanımlayabilir. |
ÖÇ09 | Yaratıcı tekniklerini kullanarak Halkla ilişkiler uygulamları yaratır. |
ÖÇ10 | Halkla ilişkilerin toplumsal işlevlerini ve tarihsel gelişimi öğrenir. |
ÖÇ11 | Halkla ilişkilerin gündelik hayata yönelik sosyal etkilerini öğrenir. |
ÖÇ12 | Sosyal medyadaki Halkla ilişkiler uygulamalarını inceleyip analiz edebilir. |
ÖÇ13 | Halkla ilişkiler uygulamalarıyla ilgili son trendleri öğrenir. |
ÖÇ14 | Farklı alanlarda Halkla ilişkiler ile ilgili plan ve uygulamalar geliştirir. |
ÖÇ15 | Halkla ilişkiler uygulamalarını kurumsal amaçlarla bütünleştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Halkla ilişkiler uygulamalarına genel bir bakış | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
2 | Halkla ilişkiler uygulamalarının gündelik hayata etkileri | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Modernizm ve Halkla ilişkiler | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Halkla ilişkiler ve kitlelerin yönlendirilmesi | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
5 | Halkla ilişkiler ve toplum kültürü | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
6 | Halkla ilişkiler ve imaj | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Halkla ilişkiler ve popüler kültür | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay |
8 | Ara Sınavlar | Proje hazırlama, sunum yapma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
9 | Halkla ilişkiler ve kültür endüstrisi | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Halkla İlişkiler Plan ve Uygulamalarının İncelenmesi | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Halkla İlişkiler Projelerinin Aşamaları | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
12 | Halka İlişkiler ve İtibar Yönetimi | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Grup Çalışması |
13 | E-Halkla İlişkiler Uygulamaları | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
14 | Kurumsal İletişim Uygulamaları | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
15 | Proje Sunumları | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje hazırlama, sunum yapma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje hazırlama, sunum yapma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |