TBP424 Çim Bitkileri Yetiştirme Tekniği

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBP424
Ad Çim Bitkileri Yetiştirme Tekniği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Recep İrfan NAZLI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. Recep İrfan NAZLI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

çim bitkileri ile çim alan bakım tekniklerini kavrar

Dersin İçeriği

Çim alanların kurulması ve bakımı konularını öğreceklerdir

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yok

Kaynaklar

Avcıoğlu, R.Çim Tekniği; Yeşil Alanların Ekimi Dikimi ve Bakımı. 1997. Açıkgöz, E., Çim Alanlar. Yapım ve bakım Tekniği. 1993., Madison , j.H Çim bitkileri kültürünün ilkeleri , 1982 , Çim bitkileri ders Notları

Notlar

cim-bitkileri-ve-cim-alan-tesisi.pdf file:///C:/Users/veyis/Documents/veyis/my/ders/%C3%A7im%20alan/cim-bitkileri-ve-cim-alan-tesisi.pdf


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çim alanları giriş , önemi ve Yararları
ÖÇ02 Çim alanların kurulması (yer hazırlama, Ekim ve Ekim metotları)
ÖÇ03 Çim alan bitkileri ve seçimi (serin ve Sıcak mevsim çim bitkileri)
ÖÇ04 Çim alan bakım teknikleri
ÖÇ05 Çim alanlarda kalite değerlendirmesi


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı ders içeriğinin tartışılması Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Çim bitkileri kültürünün önemi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Çim bitkileri ekim alanın hazırlanması Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Çim bitkileri, tür seçimi serin ve sıcak mevsim türleri, kullanım amacına göre tür seçimi Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Çim alanı tesis şekilleri ve yöntemleri ve bu konu hakkında ödev verilecektir Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Çim bakımı; gübreleme Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Çim bakımı; biçim Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çim alanları sulama Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 sulama sistemlerinin planlanması ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Çim alanları bakım yabancı ot Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Çim bitkileri kalite değerlendirme yöntemleri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Çim bitkisi türleri tanıtım Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Çim bitkileri karışım hazırlama hesapları ve teknikleri Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Tarla çalışması Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 08:56