Genel Bilgi
Kod | INS119 |
Ad | İnşaat Jeolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. AHMET YÜCEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. AHMET YÜCEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Jeolojinin İnşaat alanındaki önemini ve temel bilgilerini öğretmek
Dersin İçeriği
Jeolojinin tanımı-alt dalları, Jeolojik terimler, Yerkabuğunun iç yapısı, Yerkabuğunu oluşturan mineraller-kayaçlar, Yapılarda kullanılan litolojik (jeolojik) birimler, Faylar, Kıvrımlar, Heyelanlar, Deprem jeolojisi, Baraj jeolojisi, Tünel jeolojisi, Hidrojeoloji, Jeoteknik saha (arazi) çalışmaları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1) MEB, 2022. Genel Jeoloji. Milli Eğitim Bakanlığı - Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi - Maden Teknolojisi Alanı Ders Kitabı, 224s. (http://meslek.eba.gov.tr/?p=Ders-Kitabi&tur=mtal&sinif=9&alan=26) 2) WALTHAM, T. 2002. Mühendislik Jeolojisinin Esasları. Nottingham Trent Üniversitesi - İnşaat Mühendisliği Bölümü (Çeviren: Prof. Dr. Kamil KAYABALI - Ankara Üniversitesi - Jeoloji Mühendisliği Bölümü, Ankara), 101s. 3) VALLEJO, L. I. G., ve FERRER, M. 2002. Mühendislik Jeolojisi. Madrid Complitense Üniversitesi - İspanya Jeoloji ve Madencilik Enstitüsü, (Çeviren: Prof. Dr. Kamil KAYABALI - Ankara Üniversitesi - Jeoloji Mühendisliği Bölümü, Ankara), 674s.
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Jeolojinin İnşaat alanındaki önemini ve temel bilgilerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Kayaç çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Fay çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Jeoteknik saha (arazi) incelemeleri yapar. |
ÖÇ05 | Heyelanlar hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Tünel ve baraj jeolojisini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri meslek alanlarındaki problemlerin çözümleri için kullanır. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstenen gereksinimleri ve belirli ihtiyaçları karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi doğrultusunda modern yöntemleri uygular. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnşaat uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı işletmesi ve uygulama süreçleri ile yapı metraj ve maliyetini ortaya çıkarabilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel mühendislik konularında deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kalite, standart ve standardizasyon kavramları, üretimde kalite kontrolü ile şantiye yönetimi ve süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yaparak, bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda sorumluluk alma, etkin çalışma becerisine ve özgüvene sahiptir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenmenin gereklilik bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini yeniler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fikirlerin oluşumunda, öneri getirme, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ile Mesleki İngilizce'yi iyi kullanabilme ve ayrıca etkili iletişim kurabilme becerisi sahiptir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş hayatında; çevre bilinci, iş sağlığı ve güvenliği ile mesleki etik sorumluluğuna sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Jeolojinin tanımı, alt dalları | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Jeolojik terimler | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yerkabuğunun iç yapısı | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Yerkabuğunu oluşturan mineraller, kayaçlar | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kayaçlar | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yapılarda kullanılan litolojik (jeolojik) birimler | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Faylar | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kıvrımlar | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Heyelanlar | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Deprem jeolojisi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Baraj jeolojisi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Tünel jeolojisi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Hidrojeoloji | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Jeoteknik saha (arazi) çalışmaları | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,88 | ||
AKTS | 3 AKTS |