Genel Bilgi
Kod | INS121 |
Ad | İmar Bilgisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. Halil KIRNAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. Halil KIRNAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilere şehir planlama, yapılaşma ve imar yönetmeliklerinin temel kavramlarını öğretmeyi amaçlar. Bu ders, inşaat projelerinin yasal ve teknik gereksinimlerini, imar planlarını ve uygulama süreçlerini anlamayı sağlar. Öğrenciler, imar planlarının hazırlanması, revizyonu ve uygulama aşamalarındaki prosedürleri öğrenir. Ayrıca, çevre düzenlemeleri ve sürdürülebilir yapılaşma ilkeleri hakkında bilgi edinirler. Ders, hem teorik bilgiler hem de saha uygulamalarıyla desteklenir. Bu sayede öğrenciler, inşaat projelerinde doğru ve yasal imar düzenlemelerini yapabilme yetkinliği kazanır.
Dersin İçeriği
İmar ile ilgili tanımlar, İmar kanunu, Halihazır haritalar, İmar planı uygulama yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1) MEVZUAT BİLGİ SİSTEMİ, 2022. İmar Kanunu. Resmî Gazete Tarihi: 09.05.1985 - Resmî Gazete Sayısı: 18749, 34s. 2) MEVZUAT BİLGİ SİSTEMİ, 2022. Planlı Alanlar İmar Yönetmeliği. Resmî Gazete Tarihi: 03.07.2017 Resmî Gazete Sayısı: 30113, 51s., Ders notları, Prof.Dr. Halil KIRNAK
Notlar
İmar Planlarının Şehirleşme Sürecine Etkisi ve Sürdürülebilir Yapılaşma-makale
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İmar mevzuatına uygun bir şehirleşmenin nasıl yapılacağını açıklar. |
ÖÇ02 | İmar kanununu ve planlı alanlar imar yönetmeliğini açıklar. |
ÖÇ03 | İmar planı uygulama yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ04 | İmar ile ilgili tanımları yapar. |
ÖÇ05 | Halihazır haritaları doğru ve verimli bir şekilde kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri meslek alanlarındaki problemlerin çözümleri için kullanır. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama becerisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstenen gereksinimleri ve belirli ihtiyaçları karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi doğrultusunda modern yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnşaat uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı işletmesi ve uygulama süreçleri ile yapı metraj ve maliyetini ortaya çıkarabilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel mühendislik konularında deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kalite, standart ve standardizasyon kavramları, üretimde kalite kontrolü ile şantiye yönetimi ve süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yaparak, bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda sorumluluk alma, etkin çalışma becerisine ve özgüvene sahiptir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenmenin gereklilik bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini yeniler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fikirlerin oluşumunda, öneri getirme, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ile Mesleki İngilizce'yi iyi kullanabilme ve ayrıca etkili iletişim kurabilme becerisi sahiptir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş hayatında; çevre bilinci, iş sağlığı ve güvenliği ile mesleki etik sorumluluğuna sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İmar ile ilgili tanımlar-1 | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İmar ile ilgili tanımlar-2 | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İmar kanunu-1 | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | İmar kanunu-2 | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | İmar kanunu-3 | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İmar kanunu-4 | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
7 | Planlı alanlar imar yönetmeliği-1 | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Planlı alanlar imar yönetmeliği-2 | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Planlı alanlar imar yönetmeliği-3 | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Halihazır haritalar-1 | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Halihazır haritalar-2 | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | İmar planı uygulama yöntemleri-1 | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İmar planı uygulama yöntemleri-2 | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | İmar planı uygulama yöntemleri-3 | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |