AEB101 Hareket Eğitimi

5 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AEB101
Ad Hareket Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Eğitsel oyunlarla ilişkili olarak oyunların genel özelliklerini tanımlayabilecek, çocukların gelişim özelliklerini göz önüne alarak oyun uygulamalarını ve programlamasını gerçekleştirebilecektir.

Dersin İçeriği

Temel hareket becerileri ( yer değiştirme, denge,nesne kontrolü gerektiren ve birleştirilmiş hareketler) hareket kavram ve ilkeleri ( vücut farkındalığı, alan farkındalığı, efor ve hareket ilişkisi ) uygulayarak öğrenme.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Eğitsel Oyunlar Sebahattin Devecioğlu 1. Baskı, Ocak 2006

Notlar

Eğitsel Oyunlar Sebahattin Devecioğlu 1. Baskı, Ocak 2006


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular.
ÖÇ02 Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
ÖÇ03 Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır.
ÖÇ04 Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır.
ÖÇ05 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.
ÖÇ06 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
ÖÇ07 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir.
ÖÇ08 Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır.
ÖÇ09 Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitsel oyunun tanımı ve tarihçesi ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Oyunun hedef ve amacı, oyun öğretimi ve öğretimin amacı ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri; -fiziksel gelişim -psikomotor gelişim -sosyal gelişim ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Duygusal gelişim ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Zihinsel gelişim ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Oyun seçimi ve öğretimi, oyun uygulamaları ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Oyun ortamı ve aletleri, oyun uygulamaları Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Oyunların gruplandırılması, oyun uygulamaları Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim
11 Oyunda öğretmenin dikkat etmesi gereken noktalar, oyun uygulamaları Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Oyunlarda güvenlik önlemleri, oyun uygulamaları Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması A Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma
14 Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması B Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
15 Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması C Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 5 75
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 11:28