AEB101 Hareket Eğitimi

5 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AEB101
Ad Hareket Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Eğitsel oyunlarla ilişkili olarak oyunların genel özelliklerini tanımlayabilecek, çocukların gelişim özelliklerini göz önüne alarak oyun uygulamalarını ve programlamasını gerçekleştirebilecektir.

Dersin İçeriği

Temel hareket becerileri ( yer değiştirme, denge,nesne kontrolü gerektiren ve birleştirilmiş hareketler) hareket kavram ve ilkeleri ( vücut farkındalığı, alan farkındalığı, efor ve hareket ilişkisi ) uygulayarak öğrenme.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Eğitsel Oyunlar Sebahattin Devecioğlu 1. Baskı, Ocak 2006

Notlar

Eğitsel Oyunlar Sebahattin Devecioğlu 1. Baskı, Ocak 2006


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular.
ÖÇ02 Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır.
ÖÇ03 Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır.
ÖÇ04 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.
ÖÇ05 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
ÖÇ06 Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır.
ÖÇ07 Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar .
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitsel oyunun tanımı ve tarihçesi ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Oyunun hedef ve amacı, oyun öğretimi ve öğretimin amacı ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri; -fiziksel gelişim -psikomotor gelişim -sosyal gelişim ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Duygusal gelişim ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Zihinsel gelişim ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Oyun seçimi ve öğretimi, oyun uygulamaları ilgili kaynaklandan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Oyun ortamı ve aletleri, oyun uygulamaları Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Oyunların gruplandırılması, oyun uygulamaları Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim
11 Oyunda öğretmenin dikkat etmesi gereken noktalar, oyun uygulamaları Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Oyunlarda güvenlik önlemleri, oyun uygulamaları Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması A Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma
14 Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması B Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
15 Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması C Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 5 75
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 04:02