AEB117 Ritim Eğitimi ve Dans

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AEB117
Ad Ritim Eğitimi ve Dans
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dans ve temel ritim eğitimine ilişkin teknik çalışmaların uygulanabilmesine için doğru bir temelin yerleştirilmesi ve becerilerin öğrencilere kavratılması.

Dersin İçeriği

Eğitimde temel ritim ve dans ritm algılamaya yönelik çalışmalar ve bunların harekete uygulanması .Temel yer çalışmaları , Nota çeşitlemeleri ile Temel Dans adımları Temel sıçrama, atlama, denge ve dönüş örnekleri rond çalışmaları Türk Halk Danslarına ilişkin örnekler. Koreografi çalışmaları ve dikte çalışmaları öğretilir.

Dersin Ön Koşulu

Yok.

Kaynaklar

Ritim Eğitimi ve Dans F. Altay, Y. Bulca, Ankara. Yaratıcı Dans İçin Ders Planları, S. Carline, Nobel, 2016. Koreografi, Doğaçlama Kullanımına Basit Bir Yaklaşım, S. C. Minton, Bağırgan Yayımevi, Ankara 1999. Oyun, Dans ve Müzik, A. G. Saraç, Nobel, 2017. Yaratıcı Hareket ve Dans, M. E. Garcia, New Books, 2006. Yirminci Yüzyılda Dans Sanatı Kuram ve Pratik, Ş. S. Aksan, G. Ertem, Boğaziçi Yayınevi, 2007. Küresel Bale ve Dans Ansiklopedisi, 2. Cilt, D. Yeşiltaş, Kalkedon Yayınları 2011, İstanbul, 2011. Küresel Bale ve Dans Ansiklopedisi, 1. Cilt, D. Yeşiltaş, Kalkedon Yayınları 2011, İstanbul, 2011. Dans ve Hareket Terapisi, Grup Uygulamaları, B. Yeşilyaprak, Ş. Çağlar, Nobel, 2011.

Notlar

Ritim Eğitimi ve Dans F. Altay, Y. Bulca, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
ÖÇ02 Dansa ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır.
ÖÇ03 Dans ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar
ÖÇ04 Dans eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve dans eğitim programını açıklar
ÖÇ05 Dans alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
ÖÇ06 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir.
ÖÇ07 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir
ÖÇ08 Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır.
ÖÇ09 Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar
ÖÇ10 Öğrencilere ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
ÖÇ11 Öğrencilerinin kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır.
ÖÇ12 Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar.
ÖÇ13 Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar
ÖÇ14 Dansçıların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar
ÖÇ15 Dans sporu branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 1
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 1
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dansın önemi, dans eğitimi dersi ile ilgili kavramlar Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Ritim eğitim ve dans çalışmaları Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 Temel bale hareketleri çalışmaları Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
4 Temel pozisyon, dönüş, denge çalışmaları Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Dairesel figürler,pratik uygulamalar Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Dairesel dönüşler, pivot örnekleri, pratik uygulamalar Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Denge çeşitleri ve çalışmaları Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Dansta temel adım Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Dansta esneklik çalışmaları Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
11 Dansta dönüş, denge, dans pozisyonları Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
12 Ritim duygusunun gelişmesi ve müziğe uygun ritmik hareketler yapabilme Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Yaratıcı dans ve modern dans uygulamaları koreografi çalışmaları Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Eşli çalışmalar. Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
15 Sınava hazırlık çalışmaları. Salonun hazırlanması,ısınma, müzik sisteminin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 110
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,40
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 12:54