Genel Bilgi
Kod | AEB117 |
Ad | Ritim Eğitimi ve Dans |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dans ve temel ritim eğitimine ilişkin teknik çalışmaların uygulanabilmesine için doğru bir temelin yerleştirilmesi ve becerilerin öğrencilere kavratılması.
Dersin İçeriği
Eğitimde temel ritim ve dans ritm algılamaya yönelik çalışmalar ve bunların harekete uygulanması .Temel yer çalışmaları , Nota çeşitlemeleri ile Temel Dans adımları Temel sıçrama, atlama, denge ve dönüş örnekleri rond çalışmaları Türk Halk Danslarına ilişkin örnekler. Koreografi çalışmaları ve dikte çalışmaları öğretilir.
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Ritim Eğitimi ve Dans F. Altay, Y. Bulca, Ankara. Yaratıcı Dans İçin Ders Planları, S. Carline, Nobel, 2016. Koreografi, Doğaçlama Kullanımına Basit Bir Yaklaşım, S. C. Minton, Bağırgan Yayımevi, Ankara 1999. Oyun, Dans ve Müzik, A. G. Saraç, Nobel, 2017. Yaratıcı Hareket ve Dans, M. E. Garcia, New Books, 2006. Yirminci Yüzyılda Dans Sanatı Kuram ve Pratik, Ş. S. Aksan, G. Ertem, Boğaziçi Yayınevi, 2007. Küresel Bale ve Dans Ansiklopedisi, 2. Cilt, D. Yeşiltaş, Kalkedon Yayınları 2011, İstanbul, 2011. Küresel Bale ve Dans Ansiklopedisi, 1. Cilt, D. Yeşiltaş, Kalkedon Yayınları 2011, İstanbul, 2011. Dans ve Hareket Terapisi, Grup Uygulamaları, B. Yeşilyaprak, Ş. Çağlar, Nobel, 2011.
Notlar
Ritim Eğitimi ve Dans F. Altay, Y. Bulca, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dans ile ilgili temel kavramları hatırlar. |
ÖÇ02 | Dans türleri ile ilgili bilgileri açıklar. |
ÖÇ03 | Klasik bale temel hareketlerini betimler. |
ÖÇ04 | Dansta dönüş teknikleri, denge çalışmaları ve sıçramalar ile ilgili bilgileri izah eder. |
ÖÇ05 | Salon dansları türleri ile ilgili bir koreografi geliştirir. |
ÖÇ06 | Latin danslarından salsa ile ilgili yarışma kurallarını açıklar. |
ÖÇ07 | Dans çalışmalarına özel ısınma hareketlerini belirler. |
ÖÇ08 | Modern dans koreografisi hazırlama konusunda yaratıcı çözümler formüle eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dansın önemi, dans eğitimi dersi ile ilgili kavramlar. | Dans türleri ile ilgili araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
2 | Temel ritim eğitim ve dans çalışmaları. | Ritim ve ses kavramlarının incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Rol Oynama |
3 | Klasik bale kol ve ayak pozisyonları, vücut ve kol dalgaları. | Klasik balenin doğuşu ile ilgili araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
4 | Dansta dönüş teknikleri, denge çalışmaları, sıçramalar. | Denge geliştirici hareketlerin araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Dansta pozlar, koreografilerde kullanılan başlangıç ve bitiriş pozları. | Dans koreografisi ile ilgili video izlenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Salon ve latin dansları ile ilgili temel bilgiler. | Salon ve latin dansı türlerinin araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
7 | Lokomotor ve non-lokomotor hareket çeşitleri. | Lokomotor hareketler ile ilgili literatür tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Dansta grup çalışmaları. | Dans yarışmaları ile ilgili video izlenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
10 | Dansta esneklik çalışmaları. | Dansta ısınma hareketlerinin araştırılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim |
11 | Bireysel koreografi hazırlama çalışmaları. | Kompozisyon yazma ve Koreografi hazırlama arasındaki benzerlikleri araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma |
12 | Ritim duygusunun gelişmesi ve müziğe uygun ritmik hareketler yapabilme. | Seçilen bir müzik eşliğinde evde dans etme çalışması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Yaratıcı dans ve modern dans uygulamaları koreografi çalışmaları | Modern dansın gelişimi ile ilgili araştırma yapma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Eşli çalışmalar, grup koreografisi hazırlama teknikleri. | Modern dans koreografileri ile ilgili video izleme çalışması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
15 | Doğaçlama dans hareketleri çalışması. | Bir konunun beden hareketleriyle anlatılması için ön hazırlık yapma ve konu belirleme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Benzetim |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,40 | ||
AKTS | 4 AKTS |