AEB119 Karate

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AEB119
Ad Karate
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Karate ve savunma sporlarıyla ilgili genel kavramları bilir açıklar, temel tekniklerin yapısını bilir ve açıklar.

Dersin İçeriği

Karate ve savunma sporlarıyla ilgili genel kavramlar, temel tekniklerin gösterilmesi ve açıklanması

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Karate do masatoshi nakayama. 15374317 1975. Kodansha yayınevi

Notlar

Karate do Kyohan Gichin Funokoshi Publication date January 1, 1973 ISBN-10 4770003706


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Vücut üyelerinin nasıl kullanılması gerektiğini açıklar.
ÖÇ02 Karate sporunun tarihini bilir. Sporun diğer mücadele sporlarından temel farklılıklarını açıklar.
ÖÇ03 Temel tekniklerin neye göre yapılandığını açıklar.
ÖÇ04 Mücadele için gerekli olan temel prensipleri bilir
ÖÇ05 İleriye, geriye ve yanlara nasıl hareket edilmesi gerektiğini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Karate sporunun tarihsel gelişimi. Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 vücut yapısının mücadele sporlarında kullanımı. Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Ayakta, dik duruşta yumruk çalışması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
4 öne-ileriye adım teknikleri çalışması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
5 geriye adım teknikleri çalışması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 yana adım teknikleri çalışması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 kayma adım çalışmaları Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar uygulama sınavı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 ileriye atak teknikleri çalışması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
10 geriye blok teknikleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 İleriye blok teknikleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Yana blok teknikleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 İleriye atak ve geriye blok teknikleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Kata Heian Shodan çalışması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Kata ritim çalışması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 9 72
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 107
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,28
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 04:05