Genel Bilgi
Kod | AEB119 |
Ad | Karate |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Karate ve savunma sporlarıyla ilgili genel kavramları bilir açıklar, temel tekniklerin yapısını bilir ve açıklar.
Dersin İçeriği
Karate ve savunma sporlarıyla ilgili genel kavramlar, temel tekniklerin gösterilmesi ve açıklanması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Karate do masatoshi nakayama. 15374317 1975. Kodansha yayınevi
Notlar
Karate do Kyohan Gichin Funokoshi Publication date January 1, 1973 ISBN-10 4770003706
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Vücut üyelerinin nasıl kullanılması gerektiğini açıklar. |
ÖÇ02 | Karate sporunun tarihini bilir. Sporun diğer mücadele sporlarından temel farklılıklarını açıklayabilir. |
ÖÇ03 | Temel tekniklerin neye göre yapılandığını açıklayabilir. |
ÖÇ04 | Mücadele için gerekli olan temel prensipleri bilir açıklar. |
ÖÇ05 | İleriye, geriye ve yanlara nasıl hareket edilmesi gerektiğini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Karate sporunun tarihsel gelişimi. | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | vücut yapısının mücadele sporlarında kullanımı. | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Ayakta, dik duruşta yumruk çalışması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | öne-ileriye adım teknikleri çalışması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | geriye adım teknikleri çalışması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | yana adım teknikleri çalışması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | kayma adım çalışmaları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | uygulama sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | ileriye atak teknikleri çalışması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | geriye blok teknikleri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | İleriye blok teknikleri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Yana blok teknikleri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | İleriye atak ve geriye blok teknikleri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Kata Heian Shodan çalışması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Kata ritim çalışması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 9 | 72 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,28 | ||
AKTS | 4 AKTS |