Genel Bilgi
Kod | AEB119 |
Ad | Karate |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Karate ve savunma sporlarıyla ilgili genel kavramları bilir açıklar, temel tekniklerin yapısını bilir ve açıklar.
Dersin İçeriği
Karate ve savunma sporlarıyla ilgili genel kavramlar, temel tekniklerin gösterilmesi ve açıklanması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Karate do masatoshi nakayama. 15374317 1975. Kodansha yayınevi
Notlar
Karate do Kyohan Gichin Funokoshi Publication date January 1, 1973 ISBN-10 4770003706
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Vücut üyelerinin nasıl kullanılması gerektiğini açıklar. |
ÖÇ02 | Karate sporunun tarihini bilir. Sporun diğer mücadele sporlarından temel farklılıklarını açıklar. |
ÖÇ03 | Temel tekniklerin neye göre yapılandığını açıklar. |
ÖÇ04 | Mücadele için gerekli olan temel prensipleri bilir |
ÖÇ05 | İleriye, geriye ve yanlara nasıl hareket edilmesi gerektiğini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Karate sporunun tarihsel gelişimi. | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | vücut yapısının mücadele sporlarında kullanımı. | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Ayakta, dik duruşta yumruk çalışması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | öne-ileriye adım teknikleri çalışması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | geriye adım teknikleri çalışması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | yana adım teknikleri çalışması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | kayma adım çalışmaları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | uygulama sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | ileriye atak teknikleri çalışması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | geriye blok teknikleri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | İleriye blok teknikleri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Yana blok teknikleri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | İleriye atak ve geriye blok teknikleri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Kata Heian Shodan çalışması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Kata ritim çalışması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 9 | 72 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,28 | ||
AKTS | 4 AKTS |