AB205 Psikomotor Gelişim ve Öğrenme

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB205
Ad Psikomotor Gelişim ve Öğrenme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket TB Temel Bilim Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Psikomotor gelişimde temel kavramları, gelişim ve büyüme dönemleri, gelişimin modelleri, motor gelişim ve ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler, çocuklarda fiziksel uygunluk ve algısal motor yetenek, benlik kavramı konusunda bilgi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Psikomotor ve motor beceriler,motor davranışlarda ortaya çıkan yaşa bağlı değişimler, bireyler arasındaki benzerlik ve farklılıklar, kavramlar, ilkeler, motor gelişimi etkileyen faktörler, kurumsal yaklaşımlar, fiziksel gelişim,motor gelişim dönemleri, motor gelişim ile fiziksel uygunluk, algısal motor yetenekleri ve benlik kavramı ilişkisi, çocuklarda motor davranışların değerlendirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Yazar: David L. Gallahue , John C. Ozmun , Jackie D. Goodway Çevirmen: Abdurrahman Aktop , Dilara Sevimay Özer Editör: Abdurrahman Aktop , Dilara Sevimay Özer

Notlar

1-Psiko-Motor Gelişim Gazi kitabevi Yazar: Hakkı ÇOKNAZ 2-Ceylan, R. Egitim Psikolojisi, Fiziksel Gelişim, Kriter Yayinları, İstanbul, 2009.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Psikomotor gelişim , motor gelişim ve gelişim ile ilgili kavramları sıralar.
ÖÇ02 Motorsal özellikleri hatırlar
ÖÇ03 Sağlıklı ilgili fiziksel uygunluk unsurlarını ayırt eder
ÖÇ04 Temel hareket ögeleri arasında bağlantıyı kurar
ÖÇ05 Fiziksel uygunluk ve algısal motor yetenekleri açıklar
ÖÇ06 Algısal motor gelişime uygun hareket programları tasarlar
ÖÇ07 Temel hareket öğelerini plan ve program şeklinde tasarlar
ÖÇ08 Motor gelişim dönemlerini listeler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar .
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gelişim ile ilgili temel kavramlar Kaynak okuma On araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Gelişim ilkeleri ve yöntemleri Kaynak okuma On araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Gelişimi etkileyen faktörler Kaynak okuma On araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
4 Büyüme ve gelişmeyi yönlendiren fizyolojik bilişsel duyuşsal kurallar Kaynak okuma On araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
5 Hareket kavramı-Temel hareket dönemi ve çeşitleri Kaynak okuma On araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Sporla ilişkili hareketler dönemi ve çeşitleri Kaynak okuma On araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
7 Psikomotor gelişim alanları Kaynak okuma On araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Psikomotor gelişimi etkileyen faktörler Kaynak okuma On araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Psikomotor gelişim ilkeleri (7 Madde) Kaynak okuma On araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Fiziksel uygunluk ve motor uygunluk Kaynak okuma On araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Algısal motor yetenekler Kaynak okuma On araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Algısal motor gelişimin unsurları Kaynak okuma On araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Benlik kavramı Kaynak okuma On araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel tekrar Kaynak okuma gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.02.2025 03:15