AB204 Sporda Beslenme

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB204
Ad Sporda Beslenme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Yeliz SERİN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Ebru MELEKOĞLU BAYRAM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Beslenmenin temel bilgi ve ilkelerini öğreterek sporda beslenme ,sağlık ,performans etkileşimini bilen ve bu bilgilerini pratiğe aktaran spor yöneticileri yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

Beslenmenin temel bilgisi sporda beslenme sağlık, performans etkileşimi

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Essential of exercise and sport nutrition:Science to Practice Yazar:Richard B. Kraider Farklı Spor Dallarında Egzersiz ve Beslenme Yazar:Türkiye Diyetisyenler Derneği Yayınları Beslenme Yazar: Ayşe Baysal Yayınevi: Nobel Akademik Yayıncılık

Notlar

Spor ve Beslenme ders notları ve kitaplar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Beslenmenin ve enerji metabolizmasının sağlık ve performans açısından önemini bilir.
ÖÇ02 Sporcularda enerji ve besin ögesi gereksinimlerini karşılayabilmenin sporcu sağlığı üzerine etkilerini kavrar.
ÖÇ03 Besinsel ergojenik yardımcıları ve etkilerini bilir.
ÖÇ04 Sporcularda vücut bileşiminin spor performansı ile ilişkisini bilir ve vücut bileşiminin saptanmasında kullanılan yöntemleri kavrar.
ÖÇ05 Müsabaka öncesi ,sırası, sonrası dönemlerde beslenme yaklaşımlarını öğrenir.
ÖÇ06 Sporcu performansının geliştirilmesinde periyodik beslenmenin önemini kavrar
ÖÇ07 Beslenme,sağlık,performans etkileşimini bilerek sporda doğru beslenmenin önemini bilir ve uygulatır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 1
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Beslenmenin önemi, Beslenme, Sağlık ve Performans ilişkisi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Enerji Metabolizması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Egzersiz ve Spor Yapanlarda Enerji Harcamasını Saptama Yöntemleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Karbonhidratlar ve sporcu performansı Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Proteinler ve Sporcu Performansı Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Lipitler ve Sporcu Performansı Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sınıf İçi Pratik Uygulama Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav ARA SINAV Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Karbonhidratlar ve Sporcu Performansı Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Hidrasyon ve Sporcu Performansı Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Sporcularda Vücut Bileşiminin Saptanması Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Sporcu Performansında Periyodik Beslenme Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Besinsel ergojenik yardımcıları ve etkileri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Genel Tekrar Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Genel İnceleme kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları FİNAL SINAVI Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 79
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,16
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.05.2024 05:01