Genel Bilgi
Kod | AB208 |
Ad | Sporda Yaş ve Cinsiyet Faktörü |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Abdullah KILCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Abdullah KILCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çocuklarda, Kadınlarda ve Yaşlılarda Fiziksel, Fizyolojik ve Motorik Özelliklerin anlatılması
Dersin İçeriği
sporun yaş ve cinsiyet faktörünün belirtilmesi
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Egzersizde Yaş ve Cinsiyet Faktörleri Prof. Dr. Hürmüz Koç
Notlar
Egzersizde Yaş ve Cinsiyet Faktörleri Prof. Dr. Hürmüz Koç
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarihte spor ve cinsiyetin incelenmesi |
ÖÇ02 | Gelişim dönemleri (ergenlik dönemi 11-17 yaş ve gençlik dönemi 13-20 yaş) spora yönelimlerin incelenmesi |
ÖÇ03 | Sportif aktiviteler esnasında yaş ve cinsiyet faktörlerinin incelenmesi |
ÖÇ04 | Sporun yaş ve cinsiyetin üzerindeki etkisi |
ÖÇ05 | Hamilelik öncesi, süresinde ve sonrası uygulanması ve uygulanmaması gereken spor aktivitelerin incelenmesi |
ÖÇ06 | Çocuklarda fiziksel özelliklerin incelenmesi |
ÖÇ07 | Sportif branşlarının açısından yaş ve cinsiyetin etkinliğinin incelenmesi |
ÖÇ08 | Yaş ve cinsiyetin sporda karşılaşacak sorunların tartışılması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sporda cinsiyet ve tarih (erkeklerin ve kadınların tarih boyunca spora dahil edilmesi) | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Sporda cinsiyet faktörünün rolü (genel bakış) | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Psiko-motor gelişim dönemleri (genel hareketler dönemi 3-6 yaş ve spora yönelik hareketler dönemi) | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Psiko-motor gelişim dönemleri (ergenlik dönemi 11-17 yaş ve gençlik dönemi 13-20 yaş) | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Psiko-motor gelişim dönemleri (yetişkinlik 20-40, orta yıllar 30-65 ve yaşlılık dönemi 65-85 ve 85 üstü yaş) | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Fiziksel özelliklerinin yaş ve cinsiyet açısından incelenmesi | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Motor özelliklerinin yaş ve cinsiyet açısından incelenmesi | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Fizyolojik özelliklerinin yaş ve cinsiyet açısından incelenmesi | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Spor aktivitelerde sporcuların sergilediği davranışlar yaş ve cinsiyet açısından incelenmesi | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Spor cinsiyet ve sosyal faktörler | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Hamilelik, doğum ve spor (hamilelik öncesi, süresinde ve sonrası uygulanması ve uygulanmaması gereken spor aktiviteler) | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Kronolojik ve biyolojik yaşının spor aktiviteleri ve yetenek seçimi aşısından değerlendirilmesi | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Spor branşlarının türleri açısından yaş ve cinsiyet analizi | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Sporda yaş ve cinsiyet ile ilgili gelecekte araştırılması gereken konular | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |