AB222 Antrenman Planlamasında Güncel Yaklaşımlar

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB222
Ad Antrenman Planlamasında Güncel Yaklaşımlar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET VURAT
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MEHMET VURAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Antrenman Planlamasında Motorsal becerilerde seviye belirleme testlerinin uygulaması, Fitness saha ve çalışmaları

Dersin İçeriği

Antrenman Planlamasında Güncel Yaklaşımlar konusundaki temel kavramları öğretip, bu konularda bilgi sahibi yapmak.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

1. Bompa T.O. Antrenman Kuramı ve Yöntemi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1998 2. Muratlı S. Çocuk ve Spor. Ankara. 2. Baskı. Bağırgan Yayınevi.1997 3. Muratlı S- Kalyoncu O. Şahin G. Antrenman ve Müsabaka. İstanbul. 2. Baskı. Ladin Matbası. 2007 4. Dündar U. Antrenman Teorisi. Ankara 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2003 5. Özer K. Fiziksel Uygunluk. Ankara. 2. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006 6. Sevim Y. Antrenman Bilgisi. Ankara. 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006 7. Yücetürk A.Y. Antrenman Kavramı Prensipleri Planı. 8. Matwejew L.P. Sporsal Antrenman Dönemlemesi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.2004 9. Konter E. Futbolda Süratin Teori ve Pratiği. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1997 10. Olaru A.M- Öztürk F. Sportif Antrenman Teori ve Metodolojisi. Adana. Çukuova Üniversitesi Basımevi.1994

Notlar

Muratlı S. Çocuk ve Spor. Ankara. 2. Baskı. Bağırgan Yayınevi,1997. Muratlı S- Kalyoncu O. Şahin G. Antrenman ve Müsabaka. İstanbul. 2. Baskı. Ladin Matbası. 2007. Dündar U. Antrenman Teorisi. Ankara 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2003. Özer K. Fiziksel Uygunluk. Ankara. 2. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006. Sevim Y. Antrenman Bilgisi. Ankara. 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006. Yücetürk A.Y. Antrenman Kavramı Prensipleri Planı. Matwejew L.P. Sporsal Antrenman Dönemlemesi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.2004. Konter E. Futbolda Süratin Teori ve Pratiği. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1997. Olaru A.M- Öztürk F. Sportif Antrenman Teori ve Metodolojisi. Adana. Çukurova Üniversitesi Basımevi.1994.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci antrenman kavramını, önemini ve sportif performans için sonuçları bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ02 Öğrenci insan gelişimi, büyümesi ve antrenman konusunu, bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ03 Öğrenci motorsal becerilere hazırlık amacıyla uygulanan ısınma antrenmanı konusunu, açıklar
ÖÇ04 Öğrenci motorsal beceriler arasından dayanıklılık antrenmanı konusunu, çeşitlerini, öğretimini bilir, kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ05 Kuvvet antrenmanı konusunu, çeşitlerini, öğretimini bilir,


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Antrenman kavramını, önemini ve sportif performans için sonuçlarını açıklama. SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Kondisyon kavramı, önemi, antrenman uygulaması için sonuçlar. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
3 hazırlık amacıyla uygulanan ısınma hakkında bilgi sahibi olma. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
4 Motorsal beceriler den esneklik (hareketlilik) antrenmanı hakkında bilgi sahibi olma. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
5 Sporcunun dayanıklılık antrenmanı. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
6 Kuvvet antrenmanına giriş. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
7 Kuvvet antrenmanında testler ve belirleme yöntemleri. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sporcunun kuvvet antrenmanı. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
10 Sürat antrenmanına giriş. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
11 Sürat antrenmanında testler ve belirleme yöntemleri. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
12 Sporcunun sürat antrenmanı. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
13 Hareketlilik antrenmanına giriş. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
14 Hareketlilik antrenmanında testler ve belirleme yöntemleri. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
15 Sporcunun hareketlilik antrenmanı. SUNUMUN VE GÖRSELLERİN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 04:10