Genel Bilgi
Kod | AB206 |
Ad | Spor Yaralanmaları ve İlk Yardım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | TB Temel Bilim Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EMİR İBRAHİM IŞIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi EMİR İBRAHİM IŞIK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sağlık durumunu tehlikeye sokabilecek olayların tanınması, müdahale çerçevesinin çizilebilmesi
Dersin İçeriği
İlk ve acil yardım tanımı, kırıklar, burkulmalar ve sporda karşılaşılabilecek sakatlanma durumları, zehirlenmeler, yanıklar.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ders notları ve sunumlar
Notlar
The Anatomy of Sports Injuries, Second Edition; Brad Walker
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İLK VE ACİL YARDIM TEMEL KAVRAMLARINI AÇIKLAR |
ÖÇ02 | İNSAN VÜCUDU VE İŞLEYİŞİNİ TANIMLAR |
ÖÇ03 | TEMEL YAŞAM DESTEĞİNİ AÇIKLAR |
ÖÇ04 | KANAMALARDA İLK YARDIM PRENSİPLERİNİ SIRALAR |
ÖÇ05 | İÇ KANAMALARDA İLK YARDIM PRENSİPLERİNİ AÇIKLAR |
ÖÇ06 | YARALANMA TİPLERİ VE İLK YARDIM PRENSİPLERİNİ AÇIKLAR |
ÖÇ07 | YANIK VE DONMALARDA İLK YARDIM BASAMAKLARINI AÇIKLAR |
ÖÇ08 | KIRIK, ÇIKIK VE BURKULMALARDA İLK YARDIM BASAMAKLARINI AÇIKLAR |
ÖÇ09 | BANDAJ UYGULAMALARINI SIRALAR |
ÖÇ10 | HASTA VE YARALI TAŞIMA TEKNİKLERİ PRENSİPLERİNİ SIRALAR |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İLK VE ACİL YARDIM TEMEL KAVRAMLAR | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARINI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | İNSAN VÜCUDU VE İŞLEYİŞİ | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARINI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | TEMEL YAŞAM DESTEĞİ | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARINI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | BİLİNCİ KAPALI BİREYE YAKLAŞIM | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARINI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | KANAMALARDA İLK YARDIM | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARINI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İÇ KANAMALARDA İLK YARDIM | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARINI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | ŞOK TABLOSU VE İLK YARDIM | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARINI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARINI OKUMA | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | YARALANMA TİPLERİ VE İLK YARDIM | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARINI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
10 | YANIK VE DONMALARDA İLK YARDIM | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARINI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
11 | KIRIK, ÇIKIK VE BURKULMALARDA İLK YARDIM | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARINI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
12 | BANDAJ UYGULAMALARI | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARINI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | ZEHİRLENMELERDE İLK YARDIM | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARINI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | ISIRIK VE SOKMALARDA İLK YARDIM | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARINI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | HASTA VE YARALI TAŞIMA TEKNİKLERİ | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARINI OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARINI OKUMA | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARINI OKUMA | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |