AB226 Spor Tarihi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB226
Ad Spor Tarihi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket TB Temel Bilim Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dünya'da ve Türkiye'de sporun tarihsel gelişimini antik ve modern olimpiyat oyunları ile ilgili bilgileri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Doğal örgütlenmeden örgütlü spora geçişin maddi-teknik temelleri, sporun kullanım biçimleri, eski uygarlıklarda spor, Türkiye'de sporun tarihisel gelişimi, Antik ve Modern Olimpiyatlar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Olimpiyadlar (DerleyenÇ: Cüneyt E. KORYÜREK)

Notlar

Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi (www.olimpiyatkomitesi.org.tr)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Spor kavramını tanımlar
ÖÇ02 Sporun tarihsel süreç içinde kullanım biçimlerini açıklar
ÖÇ03 Asya uygarlıklarındaki sporları açıklar
ÖÇ04 Akdeniz Uygarlıklarındaki sporları açıklar
ÖÇ05 Ülkemizde sporun gelişimini anlatır.
ÖÇ06 Antik Olimpiyat Oyunlarının doğuşunu ve sürecini açıklar
ÖÇ07 Modern Olimpiyat Oyunlarının doğuşunu anlatır.
ÖÇ08 Modern olimpiyat oyunlarının olaylarını ve tarihlerini açıklar
ÖÇ09 Modern olimpiyat oyunlarını (1896-2020) anlatır.
ÖÇ10 Türkiye de sporun gelişim açıklanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tarihsel süreçte sporun tanımlanması Sporun tarihsel sürecinin kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Spor olgusunun doğuşu Spor olgusunun kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
3 Doğal örgütlenmeden örgütlü spora geçişin maddi- teknik temelleri Doğal örgütlenmeden örgütlü spora geçiş ile ilgili kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
4 Sporun kullanım biçimleri Sporun kullanım biçimleri ile ilgili webde kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
5 Asya ve Anadolu uygarlıklarında spor Asya ve Anadolu Uygarlıklarında sporun gelişimi ile ilgili kaynak okuma  Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
6 Akdeniz uygarlıklarında spor Akdeniz uygarlıklarında spor ile ilgili kaynak okuma  Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
7 Antik Olimpiyat oyunları Antik Olimpiyat oyunları ile ilgili webde kaynak tarama  Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Modern olimpiyat oyunları (1896-1924) Modern olimpiyat oyunlar ile ilgili webde kaynak tarama (1986-1924) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
10 Modern olimpiyat oyunları (1928-1960) Modern olimpiyat oyunlar ile ilgili webde kaynak tarama (1928-1960) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
11 Modern olimpiyat oyunları (1964-1980) Modern olimpiyat oyunlar ile ilgili webde kaynak tarama (1964-1980) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
12 Modern olimpiyat oyunları (1984-2016) Modern olimpiyat oyunlar ile ilgili webde kaynak tarama (1984-2016) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
13 Türkiye'de sporun gelişimi Türkiyede sporun gelişimi ile ilgili kaynak okuma  Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
14 Genel tartışma ve değerlendirme Genel konular ile ilgili tartışacak soru hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
15 Değerlendirme Genel konular ile ilgili tartışacak soru hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.02.2025 09:59