Genel Bilgi
Kod | AB226 |
Ad | Spor Tarihi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | TB Temel Bilim Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dünya'da ve Türkiye'de sporun tarihsel gelişimini antik ve modern olimpiyat oyunları ile ilgili bilgileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Doğal örgütlenmeden örgütlü spora geçişin maddi-teknik temelleri, sporun kullanım biçimleri, eski uygarlıklarda spor, Türkiye'de sporun tarihisel gelişimi, Antik ve Modern Olimpiyatlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Olimpiyadlar (DerleyenÇ: Cüneyt E. KORYÜREK)
Notlar
Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi (www.olimpiyatkomitesi.org.tr)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Spor kavramını tanımlar |
ÖÇ02 | Sporun tarihsel süreç içinde kullanım biçimlerini açıklar |
ÖÇ03 | Asya uygarlıklarındaki sporları açıklar |
ÖÇ04 | Akdeniz Uygarlıklarındaki sporları açıklar |
ÖÇ05 | Ülkemizde sporun gelişimini anlatır. |
ÖÇ06 | Antik Olimpiyat Oyunlarının doğuşunu ve sürecini açıklar |
ÖÇ07 | Modern Olimpiyat Oyunlarının doğuşunu anlatır. |
ÖÇ08 | Modern olimpiyat oyunlarının olaylarını ve tarihlerini açıklar |
ÖÇ09 | Modern olimpiyat oyunlarını (1896-2020) anlatır. |
ÖÇ10 | Türkiye de sporun gelişim açıklanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarihsel süreçte sporun tanımlanması | Sporun tarihsel sürecinin kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Spor olgusunun doğuşu | Spor olgusunun kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
3 | Doğal örgütlenmeden örgütlü spora geçişin maddi- teknik temelleri | Doğal örgütlenmeden örgütlü spora geçiş ile ilgili kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
4 | Sporun kullanım biçimleri | Sporun kullanım biçimleri ile ilgili webde kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
5 | Asya ve Anadolu uygarlıklarında spor | Asya ve Anadolu Uygarlıklarında sporun gelişimi ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
6 | Akdeniz uygarlıklarında spor | Akdeniz uygarlıklarında spor ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
7 | Antik Olimpiyat oyunları | Antik Olimpiyat oyunları ile ilgili webde kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Modern olimpiyat oyunları (1896-1924) | Modern olimpiyat oyunlar ile ilgili webde kaynak tarama (1986-1924) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
10 | Modern olimpiyat oyunları (1928-1960) | Modern olimpiyat oyunlar ile ilgili webde kaynak tarama (1928-1960) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
11 | Modern olimpiyat oyunları (1964-1980) | Modern olimpiyat oyunlar ile ilgili webde kaynak tarama (1964-1980) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
12 | Modern olimpiyat oyunları (1984-2016) | Modern olimpiyat oyunlar ile ilgili webde kaynak tarama (1984-2016) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
13 | Türkiye'de sporun gelişimi | Türkiyede sporun gelişimi ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
14 | Genel tartışma ve değerlendirme | Genel konular ile ilgili tartışacak soru hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
15 | Değerlendirme | Genel konular ile ilgili tartışacak soru hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |