AB307 Çocuk ve Spor

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB307
Ad Çocuk ve Spor
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EREN ULUÖZ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. EREN ULUÖZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çocuklarda uygulanan egzersiz programları öncesi bedensel etkinliklerini belirleyebilmek ve değerlendirmesini yapabilmektir.

Dersin İçeriği

Çocuklarda uygulanan egzersiz programları öncesi bedensel etkinliklerini belirleyebilme ve değerlendirmesi, çocukları spor yönlendirme, çocuk sporunda dikkat edilecek önemli noktalar

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Çocuk ve Spor Sedat Muratlı Bağırgan Yayınevi Ankara 1997. Fitness for Children Curt Hinson Human Kinetics. Mengütay S.: Çocuklarda Hareket Gelişimi ve Spor, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul 2005 Pangrazi R. P.: Dynamic Physical Education For Elemantary School Children, Pearson Education, Inc., Publishing as Benjamin Cummings, 2004

Notlar

Çocuk ve Spor Sedat Muratlı Bağırgan Yayınevi Ankara 1997. Fitness for Children Curt Hinson Human Kinetics. Mengütay S.: Çocuklarda Hareket Gelişimi ve Spor, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul 2005 Pangrazi R. P.: Dynamic Physical Education For Elemantary School Children, Pearson Education, Inc., Publishing as Benjamin Cummings, 2004


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sporla ilgili bilim disiplinlerinde uzmanlaşmaya yönelik alt yapıya sahip olur.
ÖÇ02 Antrenör olarak çocukların özelliklerine uygun antrenman programları planlayabilir.
ÖÇ03 Çocukların fiziksel gelişim ölçümlerini ve performans ölçümlerini yapabilir.
ÖÇ04 Çocukların bedensel etkinlik süreçlerini belirleyebilir ve takip edebilir.
ÖÇ05 Çocukların gelişim özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar .
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çocuk ve spor ile ilgili temel kavramlar Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Çocuklarda bedensel etkinliğin tanımı ve kavramları Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Çocuklarda vücut kompozisyonunun gelişimsel düzeni Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Çocuklarda vücut kompozisyonunun değerlendirilmesi Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Çocuklarda motor özelliklerin gelişimsel düzeni Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Çocuklarda motor özelliklerin tanımlanması Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Çocuklarda motor özelliklerin değerlendirilmesi Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Konu ile ilgili kaynakları okumak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çocuklarda fiziksel aktivitenin önemi Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Çocuklarda fiziksel aktivitenin değerlendirilmesi Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Çocuklarda fiziksel aktivite anketinin uygulanması Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Çocuklarda vücut kompozisyonunun değerlendirilme uygulamaları Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Çocuklarda vücut kompozisyonunun önemi Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Çocuklarda sporun psikolojik yönü Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Çocuklarda sporun sosyolojik yönü Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili kaynakları okumak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili kaynakları okumak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 04:11