Genel Bilgi
Kod | AE327 |
Ad | Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Atletizm) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Antrenörlük Eğitimi Bölümü öğrencilerinin meslek yaşamlarında takım hazırlama konusunda ve performansa yönelik hedeflere ulaşmada gerekli bilgileri ve donanımı vermek.
Dersin İçeriği
Dönem antrenmanları (hazırlık-müsabaka) Dönem antrenmanları ve özellikleri Temel eğitim dönemi antrenmanları Gelişim dönemi antrenmanları Gelişim dönemi antrenmanları Performans dönemi antrenmanları Performans dönemi antrenmanları Spor dalına özgü yetenek seçimi Yetenek seçiminde kriter çalışmaları Örnek antrenman dirilleri Örnek antrenman dirilleri Örnek antrenman dirilleri
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Metin DEMİRCİ.,ATLETİZM koşular, atlamalar, atmalar. Nobel yayıncılık. ISBN: 9786053208822 1-Candan Nurullah-Dündar Uğur,Atletizm teorisi, Ankara 1996 2-Çobanoğlu Yılmaz,Atletizm G.S.B yayınları,Ankara1992 3-Demir Metin Atletizm Koşular Başbakanlık G.S.G.M.Ankara 1996 4-Güngör Güner,Sürat Koşuları ve Bayrak yarışmaları Sporsal uygulama dizisi Ankara 1995
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini hatırlar. |
ÖÇ02 | Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak sıralar. |
ÖÇ03 | Atletizm antrenmanı ile ilgili temel kavram ve kuramları inceler. |
ÖÇ04 | Atletizmin dalları ile ilgili antrenman modellerini tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dönem antrenmanları (hazırlık-müsabaka) | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dönem antrenmanları ve özellikleri | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Temel eğitim dönemi antrenmanları | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Gelişim dönemi antrenmanları A | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Gelişim dönemi antrenmanları B | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Performans dönemi antrenmanları A | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Performans dönemi antrenmanları B | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Kaynak okuma. Ön araştırma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Performans dönemi antrenmanları C | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
10 | Branşa özgü yetenek seçimi | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Yetenek seçiminde kriter çalışmaları A | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
12 | Yetenek seçiminde kriter çalışmaları B | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Örnek antrenman dirilleri A | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Örnek antrenman dirilleri B | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Örnek antrenman dirilleri C | Kaynak okuma. Ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma. Ön araştırma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma. Ön araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |