Genel Bilgi
Kod | AB316 |
Ad | Kürek |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HARUN TOSUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HARUN TOSUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, temel kürek tekniği becerisini öğrenmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği
Kürek sporunun tarihsel gelişimi, malzeme ve ekipman bilgisi, antrenman bilgisi, ergometre ve kürek tekniği konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kürekte Yüksek Performans john Mc Arthur Türkiye Kürek Federasyonu Yayınları
Notlar
Rowing and Sculling Bill SAYER Bill SAYER
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel kürek tekniğini uygular. |
ÖÇ02 | Donanım ve Malzeme bilgisini açıklar. |
ÖÇ03 | Ergometre Tekniğini uygular. |
ÖÇ04 | Kürek sporunun tarihsel gelişimini açıklar. |
ÖÇ05 | Kürek sporunun fizyolojisini açıklar. |
ÖÇ06 | Kürek sporunda yarış kurallarını açıklar. |
ÖÇ07 | Kürek sporunda hakemlerin görevlerini açıklar. |
ÖÇ08 | Kürek sporunda ısınmayı uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarihsel Gelişimi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Donanım ve Malzeme bilgisi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Yarış kuralları | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Kürek yarışma hakemleri ve görevleri | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Küreğin fizyolojisi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Ergometre tekniği | İlgili Kaynakları okuma ve video izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Ergometre tekniği hatalarının düzeltilmesi | İlgili video izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | İlgili kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Temel Kürek tekniğinin öğretilmesi | İlgili video izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Temel Kürek tekniğinin hatalarının düzeltilmesi | İlgili video izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Temel Kürek tekniği uygulaması I | İlgili video izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Temel Kürek tekniği uygulaması II | İlgili video izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Temel kürek tekniği uygulaması III | İlgili video izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Temel Kürek tekniği uygulaması IV | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Temel Kürek tekniği uygulaması V | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakları okuma ve video izlenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakları okuma ve video izlenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |