Genel Bilgi
Kod | AB405 |
Ad | Sporda Teknik Taktik Öğretim İlkeleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERCAN YELDAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERCAN YELDAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sporda teknik ve taktik konusunda temel aşamaları ve dönemleri ile igili, spor branşlarında öğretim ilkeve prensipleri hakkında bilgi kazandırmak.
Dersin İçeriği
teknik ve taktik öğretim ilke ve prensibleri ile öğretim aşamaları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Rainer Martens. Successful Coaching. 2021
Notlar
Özer S. Özer K. (2021)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Teknik beceriler ile ilgili kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Taktik beceriler ile ilgili tanımları açıklar |
ÖÇ03 | Spora özgü temel hareket ve özelleşmiş hareketler arasında bağlantıyı kurabilir |
ÖÇ04 | Taktik gelişime uygun hareket programları tasarlar |
ÖÇ05 | Teknik ve taktiği geliştirici zihinsel tasarlama unsurlarını tasarlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Teknik beceriler ile ilgili kavramlar | Araştırma Literatür | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Taktik beceriler ile ilgili tanımlar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Teknik Becerilerin Öğretilmesi | Literatür Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Zihinsel tasarlama, soyutlama kuralları | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Teknik öğretimin aşamaları- ilşkilendirme ve otomatik aşama | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Zihinsel- uygulama ve otomasyon aşamaları | Literatür inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Tekniğe giriş-gösteri-açıklama-uygulama- hata düzeltme | Literatür inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | ön test | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
9 | Taktik becerilerin öğretilmesi | Literatür inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Zihinsel tasarlama, sezinleme, antipasyon | Literatür inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Taktiğin sınıflanması | Literatür inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Taktik uygulama aşamaları | Literatür inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
13 | Taktik eğitimin bileşenleri | Literatür inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Sportif Müsabaka Organizasyonu ve Yöntemi | Literatür inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Teknik- Taktik Öğretim Metodları | Literatür inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Test | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Test | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 67 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,68 | ||
AKTS | 3 AKTS |