Genel Bilgi
Kod | AB415 |
Ad | Fitness |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SİBEL VURAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SİBEL VURAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
öğrencilere, fitness branşına yönelik egzersizleri ileri seviyede uygulayabilecek ve fitness egzersiz programı hazırlayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
fitness temel teknik ve becerileri, ısınma hareketleri, kullanılan araç gereç ve malzeme bilgisi, vücut geliştirme ve fitness antrenman örnekleri ve uygulamaları, uygulamalara yönelik teorik bilgilerin verilmesi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Powers, S.K. ve Dodd, S.L. (2018). Her Yönüyle Fitness Ve Sağlıklı Yaşam - Total Fitness and Wellness. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Notlar
Powers, S.K. ve Dodd, S.L. (2018). Her Yönüyle Fitness Ve Sağlıklı Yaşam - Total Fitness and Wellness. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel fitness kurallarını bilir |
ÖÇ02 | Vücut bileşimi,etkileyen faktörler,vücut tipleri,uygun vücut ağırlığı,kompozisyonu ve sporda ağırlık kontrolünü bilir. |
ÖÇ03 | Sağlıklı bir hayata sahip olmak ve vücudun formda kalmasını sağlamak için yapılan egzersizlerin önemini bilir. |
ÖÇ04 | Fitness antrenman tekniklerinin fizyolojik ve psikolojik etkilerini yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı-içeriği-işleyişi hakkında bilgilendirme. Performans gelişimine yönelik propriosepsiyon ve denge antrenman yöntemleri ve uygulamaları | Öğrencilere bu dersi neden öğrenmek istedikleri sorularak, hedef konmasının sağlanması. | |
2 | Dersin amacı-içeriği-işleyişi hakkında bilgilendirme. Performans gelişimine yönelik propriosepsiyon ve denge antrenman yöntemleri ve uygulamaları 2. ders | Değişik antrenman modellerinin videolarının hazırlanması. | |
3 | Performans gelişimine yönelik sürat, çeviklik, çabukluk antrenman yöntemleri ve 1 | kitap bölümü okuma | |
4 | Performans gelişimine yönelik sürat, çeviklik, çabukluk antrenman yöntemleri ve uygulamaları 2 | ilgili kitap bölümü okuma | |
5 | Özel popülasyonlara yönelik taktiksel fitness uygulamaları 1 | kitap bölümü okuma | |
6 | Özel popülasyonlara yönelik taktiksel fitness uygulamaları 2 | kitap bölümü okuma | |
7 | Performans gelişimine yönelik fonksiyonel antrenman yöntemleri ve uygulamaları 1 | kitap bölümü okuma | |
8 | Ara Sınavlar | sınav | |
9 | Performans gelişimine yönelik fonksiyonel antrenman yöntemleri ve uygulamaları 2 | kitap bölümü okuma | |
10 | Fonksiyonel tarama testleri uygulama ve değerlendirme çalışmaları 1 | kitap bölümü okuma | |
11 | Fonksiyonel tarama testleri uygulama ve değerlendirme çalışmaları 2 | kitap bölümü okuma | |
12 | Fonksiyonel tarama testleri yorumlama ve birim antrenman programı oluşturma uygulamaları 1 | kitap bölümü okuma | |
13 | Fonksiyonel tarama testleri yorumlama ve birim antrenman programı oluşturma uygulamaları 2 | kitap bölümü okuma | |
14 | Fitness uygulamalarında beslenme, ergojenik yardımcılar ve doping 1 | kitap bölümü okuma | |
15 | Fitness uygulamalarında beslenme, ergojenik yardımcılar ve doping 2 | kitap bölümü okuma | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 1 | 1 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 67 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,68 | ||
AKTS | 3 AKTS |