Genel Bilgi
Kod | AB417 |
Ad | Sporda Toplam Kalite Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilere toplam kalite yönetimi ile temel kavramları sunmaktır ve günümüz spor yönetiminin yapısı ve toplam kalite yönetimi yaklaşımının sporda uygulanması ile ilgili bilgileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Yönetim bilimleri ve spor yönetimi, Kalite kavramı, kalite kavramının gelişimi Küresel rekabet ve yeni yönetim paradigmaları Toplam kalite yönetimi ve klasik yönetim arasındaki farklar Toplam kalite yönetimi felsefe ve ilkeleri spor federasyonları, spor kulüplerinin yönetsel yapılanmaları ve sporda toplam kalite yönetiminin temel ilkeleri, Toplam kalite yönetiminin süreç olarak uygulanması, Toplam kalite yönetiminde liderlik ve önemi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Kavrakoğlu İ. Toplam Kalite Yönetimi. 3 Basım, istanbul:Kalder Yayınları,Ağustos,1996 Sunay H. Spor Yönetimi
Notlar
Fişek K. Spor Yönetimi. Ankara: A.Ü. S.B.F Basın ve Yayın Yüksekokul Basımevi, 1980.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yönetim bilimleri ve spor yönetiminin içeriğini açıklar |
ÖÇ02 | Kalite kavramını tanımlamak |
ÖÇ03 | Toplam kalite yönetimi felsefe ve kültürünü açıklamak |
ÖÇ04 | Kalite kavramı ve yönetim ilişkisini açıklar |
ÖÇ05 | Sporda Toplam kalite yaklaşımının temel ilkelerini yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yönetim ve Örgüt Tanımları | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yönetim Bilimleri ve Spor Yönetimi | ders kaynaklarında okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kalite Kavramı | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kalitenin Amaçları ve Kalitenin Unsurları | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kaliteyi Etkileyen Faktörler, Kalite İle İlgili Kavramlar | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Toplam Kalite Yönetimi (TKY)Kavramı | literatğr tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | TKY'nin Genel Özellikleri, TKY'nin Yararları ve Amaçları | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | ara-sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
9 | Spor Federasyonları | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sporda Toplam Kalite Yönetiminin Temel İlkeleri | ders kaynaklarından okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Spor İşletmelerinde TKY uygulamaları | kayanak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Gençlik ve Spor Bakanlığı | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Kalite Kültürü, TKY ve Etik | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Kalite Yönetim Sistemi | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel Tekrar | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | finale hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |