Genel Bilgi
Kod | AB423 |
Ad | Uzmanlık Alan Eğitimi III (Futbol) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğretmen NURİ YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğretmen NURİ YILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Futbola özgü motorik özelliklerin öğretilmesi ve geliştirilmesi
Dersin İçeriği
Antrenman Planlanması, Hazırlık, müsabaka ve geçiş dönemi
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Muratlı S. Antrenman ve Müsabaka, İstanbul 2007 Günay M. Futbol Antrenmanının Bilimsel Temelleri, Gazi Kitapevi Ankara 2001
Notlar
Futbol sahası, futbol malzemeleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
ÖÇ02 | Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
ÖÇ03 | Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
ÖÇ04 | Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
ÖÇ05 | Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Program içeriğinin açıklanması ve tartışma | Araştırma,uygulama ve ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
2 | Antrenman Planlanması, genel bilgiler | Araştırma,uygulama ve ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
3 | Antrenman Planlanması, Hazırlık dönemi | Araştırma,uygulama ve ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Antrenman Planlanması,Müasbaka ve Geçiş dönemi | Araştırma,uygulama ve ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Antrenman Planlaması,Haftalık ve Günlük plan | Araştırma,uygulama ve ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Çocuk ve gençlerin gelişiminde anatomik ve fizyolojik özellikler. | Araştırma,uygulama ve ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Çocuk ve gençlerin gelişiminde psikolojik ve motorik özellikler. | Araştırma,uygulama ve ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Araştırma,uygulama ve ısınma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Çocuk ve gençlerde kuvvet antrenmanı | Araştırma,uygulama ve ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Çocuk ve gençlerde dayanıklılık antrenmanı | Araştırma,uygulama ve ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Çocuk ve gençlerde sürat ve koordinasyon antrenmanı. | Araştırma,uygulama ve ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Kadınlarda Futbol, Kuvvet, sürat,... Antrenmanları | Araştırma,uygulama ve ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Kadın futbol maçlarının CD´den öğrencilerle izlenip yorumlanması. | Araştırma,uygulama ve ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Kadın futbol maçlarının analizi | Araştırma,uygulama ve ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel tekrar | Araştırma,uygulama ve ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma,uygulama ve ısınma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma,uygulama ve ısınma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 4 | 24 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 2 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,68 | ||
AKTS | 5 AKTS |