AB427 Uzmanlık Alan Eğitimi III (Hentbol)

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ PR.
Kod AB427
Ad Uzmanlık Alan Eğitimi III (Hentbol)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GONCA İNCE
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. GONCA İNCE (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Hentbol oyunu için gerekli takım hücum taktiklerini geliştirmek.

Dersin İçeriği

Hentbol Terminolojisi, Yetenek Seçimi, Antrenman Planlaması, Temel Motorik Özelliklerin Geliştirilmesi, Hızlı Hücuma Çıkış, Hücum setleri, Fazlalıkta ve Eksikte Hücum, Müsabaka Hazırlığı – Maç Yönetimi, Master Hentbolu – Engelli Hentbolu, Turnuva Analizi ve Değerlendirmesi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

SEVİM Y. (2002).Hentbol Teknik- Taktik (4. Baskı). Nobel Yayınevi. ANKARA Çeliksoy M.A., Salman M.N. Hentbolu Temelleri Sayda Yayıncılık Bursa 2017 DORAK F. (1997) , Hentbol , Saray Tıp Kitapevleri, İZMİR.

Notlar

DORAK F. (1997) , Hentbol , Saray Tıp Kitapevleri, İZMİR.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hentbolda yetenek seçimi kriterlerini bilir.
ÖÇ02 Antrenman planlaması yapabilir ve uygulayabilir.
ÖÇ03 Takım hücum taktiklerini uygulayabilir.
ÖÇ04 Müsabaka hazırlığı ve takım yönetimi için hazırlıklıdır.
ÖÇ05 Temel motorik özelliklerin geliştirilmesini öğrenir.
ÖÇ06 Turnuva analizi ve değerlendirmesi öğrenir.
ÖÇ07 Master Hentbolu – Engelli Hentbolu teknik, taktik becerilerini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hentbolda Yetenek Seçimi Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Hentbolda Antrenman Planlaması Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Temel Motorik Özelliklerin Geliştirilmesi Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Savunmadan Hızlı Hücuma Çıkış Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Yerleşik Hücum (3:3, 4:2, Kombine Savunmaya Karşı) Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Hücum Setleri (Adama Adama Savunmaya Karşı) Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Hücum Setleri (Açık Savunmaya Karşı) Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Sınav Hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Hücum Setleri (Kapalı Savunmaya Karşı) Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Fazlalıkta Hücum Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Eksikle Hücum Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Müsabaka Hazırlığı, Maç Yönetim Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Master Hentbolu, Engelli Hentbolu Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Turnuva Analizi ve Değerlendirmesi Literatür Taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Genel Tekrar Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 04:17